مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان خبرداد:

تقویت سامانه های هوشمند در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۰:۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۷۹۹۸
تقویت سامانه های هوشمند در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان ،از تقویت سامانه های هوشمند در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،یوسف عابدینی گفت: سال گذشته در حوزه فناورای های نوین و استفاده از ابزار های الکترونیکی وسامانه های هوشمندحمل ونقل گام های بسیار خوبی برداشته شد تا با تجهیز راهها و محور های شریانی به سامانه های هوشمندعلاوه بر کنترل جاده ها ، بتوانیم خدمات شایسته و متناسبی به رانندگان و کاربران جاده ای ارائه دهیم.

وی ابراز داشت : اقدامات صورت گرفته موجب شد تا با گسترش نظارت ها از تخلفات و قانون گریزی های احتمالی مثل اضافه بار تا حد زیادی جلوگیری به عمل آید و با پیشگیری های انجام شده در جهت رفع به موقع نقایص جاده ای و پوشش نقاط ضعف ، اقدامات مناسبی صورت پذیرد.

عابدینی تصریح کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در سال 98 می توان به نصب،راه اندازی و فعال سازی 159 دستگاه ردیاب خودرویی (GPS) بر روی ماشین آلات سبک و سنگین راهداری ، نصب 20 سامانه جدیدوفعال سازی وراه اندازی 39سامانه ثبت تخلفات و کنترل سرعت که بیش از 2سال غیرفعال بوده اند و همچنین نصب تعداد 7 دوربین نظارت تصویری و اضافه شدن یک سامانه توزین در حال حرکت اشاره کرد که با راه اندازی این سامانه های هوشمند در محور های مواصلاتی استان بخش قابل توجهی از نیاز های جاده ای مرتفع شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با تشریح مهمترین اقدامات پیش بینی شده برای سال جاری ، تاکید کرد : از ابتدای سال 1399 تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا با تقویت شبکه راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به فعال سازی 40سامانه از مابقی سامانه های نصب شده سنوات گذشته وهمچنین نصب 15 سامانه جدید باهماهنگی پلیس راه در محور های مواصلاتی استان اقدام نمائیم وتعداد 6 سامانه جدید دوربین نظارت تصویری نیز تا پایان سال نصب و فعال سازی می شود.

وی اضافه کرد جهت تقویت سامانه های تردد شمار قصد داریم تا پایان سال 10 سامانه جدید نیز در این حوزه نصب کنیم.

عابدینی ضمن اشاره به اهمیت دستگاه های ردیاب خودرویی (GPS) گفت: یکی از برنامه های ما این است در سال جاری 63 دستگاه جدید رد یاب خودرویی بر روی ماشن آلات سبک و سنگین راهداری نصب ومورد بهره برداری قرار گیرد.

نظر شما