رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس خبرداد:

سرقت و تخریب تابلو و علائم رانندگی در بندرعباس

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۰۸:۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۰۲۰۰۴۷
سرقت و تخریب تابلو و علائم رانندگی در بندرعباس
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: در یک بازه زمانی ۱۰ روزه بیش از 350 تابلوی سولار(خورشیدی) و تابلو حاشیه نما و غیره در بلوار شهید رجایی به سرقت رفته که سازمان را متحمل هزینه های سنگین برای ایمن سازی مجدد اینگونه معابر می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حسین اخلاقی با اعلام این خبر اظهار کرد: نصب تابلوها و علائم ترافیکی با هدف ارتقاء سطح ایمنی به ویژه برای عابران پیاده، روان سازی ترافیک، کمک به رفع گره های ترافیکی، توجه ویژه به مناطق پر جمعیت و پر تردد صورت می گیرد‌.

وی در ادامه با ابراز تاسف از سرقت تابلوها و علائم ترافیکی از سطح شهر بندرعباس، خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد زیادی از تابلوها و علائم راهنمایی تخریب و به سرقت رفته که این امر موجب ناایمن شدن معابر شده و می تواند جان انسانها را به خطر بیاندازد.

اخلاقی با بیان اینکه نصب تابلوهای موجود در معابر بر اساس نیاز سنجی و مطالعه موقعیت مکانی صورت گرفته است، بیان کرد: فقدان وجود برخی تابلوها باعث کاهش تسلط و دید رانندگان و اغلب رانندگان ناآشنا به معبر شده و در نتیجه موجب خطرات جبران ناپذیری می شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: یکی از دلایل کمبود تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، مساله سرقت آنها است که جدا از خسارت به بیت المال، تهدیدی جدی برای جان مردم است.

اخلاقی با اشاره  به تعیین مجازات برای متخلفین در این امر، تصریح کرد: برابر ماده 687 قانون مجازات اسلامی کشور مصوب 1392/2/1، مجرمین این سرقت ها به حبس از سه تا ده سال محکوم خواهند شد.

وی در پایان نیز گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود در حفظ و نگهداری علائم و تجهیزات ترافیکی که برای ایمنی آنان در سطح شهر نصب شده کمال دقت را داشته و در صورت مشاهده هرگونه نقص و خرابی و سرقت علائم و تجهیزات ترافیکی مراتب را به سامانه پیامکی سازمان به شماره 30000761761 اطلاع دهند.

نظر شما