سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان خبرداد:

آغاز توسعه و بهسازی بندر صیادی رمچاه قشم

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۰:۵۹:۰۱
کد خبر: ۱۰۲۰۷۲۸
آغاز توسعه و بهسازی بندر صیادی رمچاه قشم
سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان، از آغاز توسعه و بهسازی بندر صیادی رمچاه قشم پس از پیگیریهای مستمر شیلات استان و ایران در راستای بهبود خدمات رسانی به جامعه صیادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عبدالرسول دریایی با بیان اینکه خدمات رسانی و بهبود شریط صید و صیادی همواره یکی از اولویت های مهم شیلات هرمزگان است گفت: در همین راستا فاز اول پروژه بهسازی بندر صیادی رمچاه قشم با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی از خردادماه 99 آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه تسریع روند اجرای پروژه و تحویل هرچه سریعتر این بندرصیادی به جامعه صیادی در دستور کار شیلات هرمزگان قرار دارد تصریح کرد: فاز اول پروژه بهسازی بندر صیادی رمچاه شامل احداث بازوی اصلی موج شکن به طول 535 متر ، جمع آوری موج شکن قدیمی به طول 225 متر و احداث دایک به طول 227 متر است.

دریایی با اشاره به وجود 22 بندر صیادی در استان هرمزگان از آنها به عنوان سرمایه ملی یاد کرد و گفت : این بنادر با گذشت زمان نیازمند بازسازی ، مرمت و لایروبی هستند که امید است اعتبارات لازم برای این مهم تخصیص یابد .

سرپرست اداره کل  شیلات هرمزگان با بیان اینکه بندر صیادی رمچاه با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی خود دارای شرایط ویژه ای است و این شرایط به‌ نوبه خود می‌تواند وضعیت متفاوتی را درزمینه رونق صیادی ، معیشت مردم و جذب توریسم در این شهرستان فراهم کند تصریح کرد: بندر صیادی رمچاه قشم به بیش از 720 نفر صیاد و حدود 110 فروند شناور در قالب یک تعاونی صیادی خدمات دهی می کند.

نظر شما