رییس کل دادگستری هرمزگان خبر داد:

کسب رتبه اول دستگاه قضایی هرمزگان در کاهش پرونده‌های قضایی

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۰۷:۵۹:۴۴
کد خبر: ۱۰۲۱۱۶۴
رییس کل دادگستری هرمزگان، اظهار داشت: دستگاه قضایی استان هرمزگان رتبه نخست کشوری را در کاهش موجودی پرونده‎های قضایی کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،علی صالحی  در همایش سراسری مسئولان قوه قضاییه که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، به ارائه گزارش عملکرد دستگاه قضایی استان هرمزگان پرداخت و اظهار داشت: در طول یک سال اخیر بالغ بر 30 هزار و 600 پرونده معادل 52 درصد از موجودی استان را کاهش داده‌ایم که در کشور یک رکورد تاریخی است.

وی تصریح کرد: 305 هزار فقره پرونده وارده در سال 98 داشتیم که 335 هزار و 695 فقره خروجی داشته‌ایم که بسیاری از پرونده‌های انباشته شده از گذشته نیز بررسی شد.

صالحی همچنین خاطرنشان کرد: هیچ رسیدگی بیشتر از یک ماه در استان نداریم و همکاران ما در بعضی از شعب در عصرها و شب‌ها وقت رسیدگی تعیین می‌کنند تا سرعت رسیدگی افزایش و پرونده‌‌ای بر زمین نماند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان، در مورد تأثیر شیوع کرونا بر دستگاه قضایی استان اظهار داشت؛ هیچ تأثیری بر روی روند بررسی پرونده‌ها نداشته است و در برخی موارد نیز از طرفین پرونده‌ها خواستیم که لایحه‌های خود را از طریق دفاتر پیشخوان ارسال کنند. و علاوه بر این دادرسی الکترونیک را نیز توسعه داده‌ایم که در این راستا ورودی‌های دادگاه‌ها و مراکز قضایی را نیز کنترل می‌کنیم و خوشبختانه در این حوزه هیچ مشکلی نداشته‌ایم و خللی در رسیدگی‌ها نیز ایجاد نشده است.

نظر شما