مدیرکل ارشاد هرمزگان :

کرونا سبب تعطیلی جشنواره‌های ملی و استانی شد

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۰۸:۴۸:۱۸
کد خبر: ۱۰۲۱۱۸۴
کرونا سبب تعطیلی جشنواره‌های ملی و استانی شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، شیوع کرونا را عامل لغو جشنواره‌های متعدد ملی و استانی در این استان دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،رضا کمالی زرکانی  اظهار داشت: جمعیت تحت تکفل وزارت ارشاد جزو اولین دسته و اقشاری بودند که با شیوع ویروس کرونا فعالیتشان تعطیل شد و احتمالا جزو آخرین گروه هم خواهند بود که آغاز به فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: طبق دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه برخی از سالن‌ها با 50 درصد ظرفیت خود آغاز به کار کنند از اول تیرماه برخی از سالن‌ها و آموزشگاه‌ها فعالیت‌های خود را از سر گرفته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تمام سالن‌هایی را که در اجاره بخش خصوصی قرار داده بود از اخذ اجاره معاف کرد و اجاره آنها را بخشید و در رابطه با سالن‌هایی که در مالکیت شهرداری بود رایزنی و مکاتبه کردیم که اجاره سالن داران و هنرمندان را ببخشند و یا کاهش دهند.

کمالی زرکانی تاکید کرد: در راستای حمایت از اهالی فرهنگ و هنر بیمه تکمیلی ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد هنرمندان و اعضای صندوق اعتباری هنر بخشیده شده و از خود افراد دریافت نشده است که این احتمال وجود دارد که این بخشودگی تمدید هم شود.

وی عنوان کرد: هنرمندانی هم که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند حق بیمه آنها در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، تصریح کرد: یک ثبت نامی هم از بنگاه‌های فرهنگی و هنری در سامانه کارا انجام شد که هنوز هم ادامه دارد و بنگاه‌های فرهنگی و هنری می‌توانند با ثبت نام در آن از امتیازاتی که آنجا در اختیارشان قرار می‌گیرد بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: مشکلی که وجود دارد در رابطه با بنگاه‌های فرهنگی و هنری است که کد کارگاه ندارند که فعلا متاسفانه نمی‌شود برای آنها کاری کرد.

کمالی زرکانی یادآور شد: امکان استفاده از بیمه بیکاری نیز برای اهالی فرهنگ و هنر فراهم شد و 2 ماه بیمه برای آنها و اهالی رسانه تعلق گرفت و این نیز از جمله اقدامات مثبتی بود که در راستای حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه صورت پذیرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، افرود: در ماه مبارک رمضان نیز ما خودمان بسته‌های معیشتی را آماده کردیم و بین هنرمندانی که از ویروس کرونا آسیب دیده بودند توزیع شد که این موضوع را برای اینکه عزت هنرمندان خدشه دار نشود جایی اطلاع رسانی هم نکردیم.

وی افزود: یک لیست 40 نفره از هنرمندان آسیب دیده از ویروس کرونا تهیه کرده و به وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی ارسال کرده‌ایم که اکثر آنها افرادی بودند که کد کارگاه یا کد کاربری نداشتند و در تلاش هستیم بتوانیم برای افراد این لیست 40 نفره کمک بلاعوض از وزارت ارشاد بگیریم.

کمالی زرکانی بیان کرد: در سال 98 و 99 بیشترین جشنواره‌ها را در استان هرمزگان در سطوح بین المللی، ملی و استانی داشتیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شدند و هم اکنون در تلاش هستیم با استفاده از بستر فضای مجازی برخی از جشنواره هایمان را اجرایی کنیم مانند جشنواره ملی قصه گویی که در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: از وضعیتی که ویروس کرونا به وجود آورده بعنوان فرصت برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استفاده می‌کنیم و با همکاری و رایزنی با شهرداری‌های سطح استان در حال ساخت و اجرایی کردن بیش از 10 نگارخانه و پلاتو هستیم که امیدواریم امسال مجتمع فرهنگی بندرخمیر به بهره برداری برسد و در ساخت مجتمع فرهنگی الزهرا نیز به پیشرفت 90 درصدی رسیده‌ایم و در ساختمان فرهنگسرای طوبی هم تغییراتی در حال انجام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز