استاندار هرمزگان در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد:

تعطیلی یک هفته‌ای به محض تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۰۹:۲۹:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۱۷۸۷
تعطیلی یک هفته‌ای به محض تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا
استاندار هرمزگان گفت: طرح تعطیلی یک هفته‌ای فعالیت‌ها در هرمزگان به محض تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک را بهترین راهکار برای مقابله با کرونا می‌دانیم، عنوان کرد: پیشنهاد تعطیلی یک هفته ای برخی از فعالیت ها در استان هرمزگان از جمله تعطیلی ادارات به ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا برای عبور از پیک بیماری کرونا و کمک به کادر درمانی استان ارائه شد.

وی ادامه داد: به محض تصویب این پیشنهاد در ستاد ملی مقابله با کرونا این تعطیلی یک هفته ای در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در هرمزگان شامل شهرستان‌های بندرعباس، قشم، میناب، رودان، حاجی‌آباد، بندرلنگه و کیش اجرایی و محدودیت جدی در بسیاری از فعالیت‌ها اعمال می‌شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه فرمانداران نظارت کامل را بر اجرای مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا داشته باشند، افزود: در تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی، مراکز خدمات رسانی و صنوف مختلف استان هرمزگان استفاده از ماسک الزامی است و در این زمینه نظارت های گسترده به ویژه توسط هزار بازرس ساماندهی شده در سطح شهرستان بندرعباس صورت می‌گیرد و با تخلفات برخورد خواهد شد.

همتی با بیان اینکه برگزاری هرنوع تجمع و مراسم عروسی و ختم در سراسر استان هرمزگان با توجه به شیوع بیماری کرونا، همچنان ممنوع است، تصریح کرد: نیروی انتظامی باید تذکرهای لازم را در این خصوص مطرح و با نظارت جدی از برگزاری این مراسمات و تجمعات جلوگیری کند. 

وی گفت: مردم نیز در صورت مشاهده این مراسمات به مراجع مربوطه اطلاع دهند و در روستاها دهیاران باید در این زمینه نظارت های گسترده داشته باشد و فرمانداران و بخشداران نیز به طور جدی در این خصوص ممنوعیت را اعمال کنند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به نابسامانی موجود در فعالیت دستفروشان در شهر بندرعباس و ایجاد اجتماع و امکان انتقال بیماری در مناطق حضور دستفروشان، تاکنون چندین بار تذکرات لازم به شهرداری بندرعباس در این خصوص ارائه شده است.

همتی بیان داشت: ما موافق از بین رفتن شغل دستفروشان نیستیم اما شهرداری وظیفه دارد سریعاً نسبت به ساماندهی دستفروشان در بندرعباس اقدام کند.

وی تاکید کرد: شهرداری بندرعباس باید با استقرار دستفروشان در مکانی مناسب، امکان فعالیت آنها با رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی را فراهم نماید.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: در همه واحدهای صنفی استفاده از ماسک برای فروشنده و خریدار الزامی است و بازرسان در صورت مشاهده تخلف، اختیار برخورد قانونی، جریمه و پلمپ واحد صنفی متخلف را دارند. 

همتی اضافه کرد: در بازارهای بزرگ و پاساژها، مدیران این مجتمع ها و فعالان در آن وظیفه دارند تمامی پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک توسط فروشندگان، خریداران و سایر افراد را رعایت کنند. 

وی گفت: در صورت عدم رعایت این موارد و تبدیل شدن این مکان‌ها به کانون انتشار بیماری، پاساژها و بازارهای متخلف جریمه و پلمپ می‌شوند.

استاندار هرمزگان عنوان کرد: با توجه به وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در استان هرمزگان، فعالیت تمامی آرایشگاه ها، تالارها، استخرها، سینماها و مهدهای کودک در این استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و این واحدها تعطیل هستند.

همتی تصریح کرد: باید نظارت و بازرسی جدی در این خصوص به ویژه برای جلوگیری از فعالیت آرایشگاه های زنانه که در خانه ها و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت می کنند، صورت گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، هرگونه تجمع افراد و توقف خودرو در سواحل به ویژه ساحل شهر بندرعباس ممنوع است و نیروی انتظامی وظیفه دارد از این تجمعات جلوگیری و با توقف خودروها برخورد و آنها را جریمه کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز