استاندار هرمزگان در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان مطرح کرد:

حمایت‌های لازم از ملوانان و لنج داران جهت صادرات کالا

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۸:۵۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۳۰۶۶۶
حمایت‌های لازم از ملوانان و لنج داران جهت صادرات کالا
استاندار هرمزگان گفت:حمایت های لازم توسط دستگاه‌های مسئول از صادرکنندگان و همچنین جهت توسعه تجارت ملوانی در هرمزگان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فریدون همتی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان، شتاب بخشیدن به روند صادرات را از سیاست های محوری در استان هرمزگان برشمرد و عنوان کرد: ملوانان و لنج داران در استان، صادرات کالاهای تولیدی را به شکل رسمی از طریق بنادر و گمرکات در شهرستان‌های مختلف ساحلی هرمزگان انجام دهند.

وی ادامه داد: صادرات کالا از مبادی رسمی مورد حمایت است و تمامی شرایط جهت تسهیل آن فراهم می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: ملوانان و لنج داران استان می‌توانند برابر با میزان کالاهایی که صادر می کنند، کالاهای مورد نیاز کشور را از طریق مبادی رسمی وارد کنند.

همتی تصریح کرد: حمایت های لازم توسط دستگاه‌های مسئول از صادرکنندگان و همچنین جهت توسعه تجارت ملوانی در هرمزگان انجام می‌شود.

در ادامه خلیل قاسمی با بیان اینکه استان هرمزگان در صادرات کالا جایگاه خوبی در کشور دارد تصریح کرد: استان هرمزگان علاوه بر صادرات محصولات کشاورزی، شیلاتی، معدنی در محصولات پتروشیمی پیشتاز است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با بیان اینکه تقویت صادرات این استان دراولویت است افزود: درسال جهش تولید، تولیدات داخلی و صادرات آنها در اولویت برنامه‌های این سازمان قراردارد.

قاسمی در جلسه کارگروه توسعه اقتصاد غیر نفتی استان هرمزگان بیان کرد: در زمان حاضر با توجه به افزایش قیمت ارز و محدودیت‌هایی که در واردات ایجاد شده‌است، مسئله صادرات بسیار اهمیت پیدا کرده و باید هرچه می‌توانیم شرایط صادرات را تسهیل کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان مهمترین اقدامات انجام شده در راستای فرآیند فعالیت ملوانان را سه محور:آموزش ،ارتقا بنادر و گمرکات کوچک و تاسیس و راه اندازی بازارچه ملوانی در شهرستان های ساحلی از محورهای اصلی، احصاء ظرفیت ها و زیر ساخت های بنادر کوچک و متوسط، راه اندازی فیبر نوری بندر و گمرک شیوء، رمپ بتنی بندرشیوء، لایروبی حوضچه بندر تیاب، ایجاد رمپ شناور در بندر سیریک، راه اندازی خط کشتیرانی لندیگرافت کانتینر بر و یخچال دار در بندر شیوء به مقصد قطر، افتتاح بازارچه های ملوانی در شهرستا های مرزی نام برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز