صورت گرفت؛

برگزاری آیین افتتاحیه مرکز جوار و بین کارگاهی شرکت آلومینیوم المهدی

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۰۹:۰۴:۳۴
کد خبر: ۱۰۳۴۶۲۷
برگزاری آیین افتتاحیه مرکز جوار و بین کارگاهی شرکت آلومینیوم المهدی
آیین افتتاحیه مرکز جوار و بین کارگاهی شرکت آلومینیوم المهدی با حضور کریمی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان و دکتر سجادی مدیرآموزش شرکت آلومینیوم المهدی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان در راستای رسالت خطیر خود و در جهت نیل به آموزش نیروی انسانی به عنوان اصلی ترین سرمایه بنگاه های اقتصادی بر اساس ماده 110 قانون کاردر چهارمین روز هفته مهارت با افتتاح مرکز جوار و بین کارگاهی آلومنیوم المهدی که هم با هفته ملی مهارت به صورت افتتاح آنلاین  با حضور حسینعلی امیری، معاون امور مجلس ریاست جمهوری و علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مجوز فعالیت 42 مرکز آموزش جوار کارگاهی و بین کارگاهی در 19 استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس صادر شد.

کریمی گفت : ایجاد مرکز آموزشی در کنار واحد تولیدی، صنعتی یا خدماتی و توجه بیشتر به امر آموزش به همراه استفاده از تجربیات و امکانات، تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح دانش و مهارت نیروی انسانی بنگاه های اقتصادی دارد.

وی، گسترش آموزش های مهارتی و ارتقای سطح آموزش های شاغلین، حفظ و تداوم اشتغال، تسریع در نیل به اهداف کمی و کیفی واحد صنعتی، تبادل اطلاعات و دانش فنی فیمابین مراکز آموزشی و واحد صنعتی، استفاده از امکانات بالفعل و بالقوه مراکز و واحد صنعتی و تهیه استانداردهای مهارت مورد نیاز واحد صنعتی را از مزایای ایجاد این مراکز برشمرد.

تامین منابع انسانی مورد نیاز واحد صنعتی، همکاری در زمینه ارتقاء مهارت متخصصین صنایع و آموزش و جذب نیروهای بومی، افزایش بهره وری و در نهایت پایداری و توسعه بنگاه های اقتصادی را نیز از دیگر مزایای تاسیس مرکز جوار کارگاهی ذکر کرد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان افزود : تاسیس این مرکز کارگاهی کمک می کند تا زمینه همکاری های متقابل فراهم شود و در جهت افزایش توانمندی های منابع انسانی دو طرف که در نهایت منجر به افزایش بهره وری خواهد شد گام های اساسی برداشته شود.

وی وظایف مراکز کارگاهی و اداه کل فنی و حرفه ای را تهیه و تدوین نیازسنجی آموزشی بر اساس استانداردهای شغلی، تنظیم  نیازسنجی آموزشی بر اساس نیاز صنایع، ارائه گزارش افراد مهارت دیده و اشتغال یافته، همکاری افراد متخصص صنایع با مراکز به منظور تهیه استانداردهای آموزشی مورد نیاز بر اساس دانش روز و اخذ آزمون  و تعین صلاحیت بر اساس آموزش های ارائه شده و اعطای گواهینامه معتبر بین المللی به افراد قبول شده در آزمون اعلام کرد.

کریمی ابراز امیدواری کرد؛ با استقرار سیستم های آموزشی و مراکز جوار کارگاهی در صنایع بتوان گام موثری در جهت افزایش بهره وری و نیل به اهداف کمی و کیفی صنایع استان برداشت.  

وی همچنین بیان کرد :امیدورایم مدیران صنایع و شرکت های وابسته نگاه ویژه ای به بحث آموزش کارکنان و ارتقا مهارت شاغلین و توانمند سازی نیروهای بومی استان داشته باشند. 

شرکت آلومینیوم المهدی دارای  2054 نیروی کار و در سه فاز با تولید سالیانه 330 هزارتن شمش آلمینیوم بزرگترین شرکت تولید شمش آلو مینیوم در جنوب کشور  است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز