مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

پهلو گیری ۴۹۸ فروند کشتی حامل فرآورده های نفتی در بندر خلیج فارس

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۱:۳۱:۰۳
کد خبر: ۱۰۵۲۰۸۶
پهلو گیری ۴۹۸ فروند کشتی حامل فرآورده های نفتی در  بندر خلیج فارس
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه سال 99 تعداد 498 فروند کشتی حامل فرآوردهای نفتی در اسکله‌های تحت نظارت بندر نفتی خلیج فارس واقع در بندرشهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی رضامحمدی کرجی‌ران با اشاره به اعمال تحریم های بخصوص در حوزه حمل و نقل دریایی و صادرات مواد نفتی که بعنوان یکی از اهرم های فشار آمریکا اجرا شد اظهار داشت: با وجود همه چالش های تحمیلی خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده در همسنجی صورت گرفته نه تنها در حوزه نفتی کاهش رویت نشده  بلکه آمارها رشد  6 درصدی را در این بخش نشان می دهد .

وی افزود: در مدت زمان یاد شده 498 فروند کشتی در اسکله‌های حوزه نظارتی بندر نفتی خلیج فارس پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری  آنها صورت گرفته است .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از این میزان کشتی، تعداد 205 فروند با تناژ بالغ بر 11 میلیون تن به تخلیه/بارگیری و کابوتاژ(کران بری ) انواع فرآورده ‎های نفتی سبک و سنگین جهت صادرات مستقیم فرآورده‌ پالایشگاه ‌های بندر عباس و ستاره خلیج فارس و تعداد 293 فروند با تناژ 1 میلیون و 57 هزار تن به صادرات انواع فرآورده‌های نفتی اختصاص یافته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی خاطر نشان کرد: طرح های توسعه برای فعالیت های نفتی در بندر شهیدرجایی از طریق جذب سرمایه گذار در بندر نفتی خلیج فارس و همچنین احداث سه پست اسکله نفتی جدید بعنوان طرح های مهم توسعه ای سازمان بنادر و دریانوردی (طرح سال جهش تولید ) درحال انجام است که با بهره برداری از این طرح ها در آینده ای نزدیک  ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی از بندر شهید رجایی بیش از  ۳۰ درصد افزایش می یابد.

شایان ذکر است؛ بندر نفتی خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه وی‍ژ اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۲ پست اسکله به عنوان مهمترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت می نماید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز