مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان خبر داد:

کلنگ ساماندهی رودخانه تلنگ به زمین زده شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۲:۰۸:۳۷
کد خبر: ۱۰۵۳۰۹۴
کلنگ ساماندهی رودخانه تلنگ به زمین زده شد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان گفت: کلنگ ساماندهی رودخانه تلنگ به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،هوشنگ ملایی در حاشیه آئین کلنگ‌زنی ساماندهی رودخانه تلنگ اظهار کرد: روستاهای تلنگ گهرو، تلنگ سراتک و تلنگ انباری هر ساله بر اثر وقع سیلاب در رودخانه مازابی (تلنگ)، دچار آبگرفتگی و خسارت می شدند.

وی ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای به منظور جلوگیری از وقوع خسارت احتمالی ناشی از سیل‌های آتی، ساماندهی رودخانه مازابی (تلنگ) در محدوده روستاهای تلنگ را در دستور کار قرار داد. در حال حاضر مطالعات این پروژه به اتمام رسیده و کلنگ آن نیز امروز به زمین زده شد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان،با ذکر اینکه هزینه اجرای این طرح 95 میلیارد ریال است، تصریح کرد: حفاظت از روستاهای تلنگ گهرو، تلنگ سراتک و تلنگ انباری در برابر سیلاب و کاهش خسارات ناشی از آن از جمله اهدافی است که این پروزه دنبال می‌کند.  

ملایی با بیان اینکه این پروژه شامل احداث دایک خاکی با حفاظت بیولوژیک به طول 6 هزار متر است، بیان داشت: سه هزار و 150 متر دایک خاکی با حفاظت بیولوژیک در ساحل راست و 2 هزار و 850 متر در ساحل چپ احداث خواهد شد.  

همچنین حجم عملیات خاکی احداث دایک ها و لایروبی رودخانه بالغ بر 250 هزار متر مکعب می باشد.  

گفتنی است؛ روستاهای تلنگ از توابع شهرستان میناب استان هرمزگان در جنوب ایران،؛ با مختصات جغرافیایی 57 درجه و 13 دقیقه طول شرقی و 26 درجه و 52 دقیقه عرض شمالی، در 40 کیلومتری جنوب شرقی شهر میناب و 120 کیلومتری بندرعباس واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز