رییس کل دادگستری هرمزگان خبر داد:

احقاق حقوق ۴۸۵ هزار راننده ناوگان باری با نظارت دستگاه قضایی

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۰:۰۵:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۵۹۳۶
رییس کل دادگستری استان هرمزگان، از احقاق حقوق بیش از ۴۸۵ هزار راننده ناوگان باری با ورود دستگاه قضایی به حوزه نظارت بر پایانه ها و گمرکات این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،علی صالحی  با اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته در روند توزیع بار میان رانندگان کامیون که منجر به شکایات متعددی در این حوزه شده بود، از برخورد قاطع دستگاه قضایی این استان با تخلفات مربوط به حوزه حمل و نقل و توزیع بار در پایانه های حمل و نقل و گمرکات خبر داد.

 

به گفته  وی با ورود دستگاه قضایی استان به این موضوع و اتخاد تمهیدات قانونی به موازات نظارت مستمر و مقابله با تخلفات با محوریت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و اقدامات انجام شده در راستای احقاق حقوق رانندگان و توزیع عادلانه بار، موجبات افزایش رضایتمندی و احقاق حقوق بیش از ۴۸۵ هزار راننده ناوگان باری در سراسر کشور که مبدأ و مقصد ترانزیت خود را پایانه ها و گمرکات استان هرمزگان قرار داده اند فراهم شده و پیام های تقدیر و تشکر مسئولین، رانندگان شریف و اقشار مختلف مردم را نسبت به اقدام به موقع قوه قضاییه به دنبال داشته است.

صالحی در ادامه افزود: با توجه به تخلفات مکرر که در ارتباط با توزیع بار ، جعل بارنامه ،تنظیم صوری سند مالکیت کامیون ها به نام شرکتهای حمل و نقل ، اخذ رشوه ، پولشویی و فرار مالیاتی در این حوزه وجود داشت، با اتخاد تمهیدات مقابله ای و اقدامات پیشگیرانه از جمله استقرار تیم های ویژه پلیس امنیت اقتصادی و تقویت سامانه موجود در بنادر، پایانه‌ها و گمرکات ، تاکنون چندین نفر از اعضای انجمن های صنفی و همچنین برخی از مسئولین شرکت های متخلف حمل و نقل که در ارتکاب اعمال مجرمانه مشارکت داشته اند ، دستگیر و بیش از ۱۱۰ کامیون مرتبط با این تخلفات از دریافت خدمات در سامانه حمل و نقل منع شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، پنج شرکت حمل و نقل متخلف از فعالیت و دریافت خدمات منع شده اند که در نتیجه برخورد با متخلفین حوزه حمل و نقل در استان هرمزگان به عنوان دروازه ترانزیت کشور، هم اکنون مدت انتظار و معطلی رانندگان برای دریافت بار به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان همچنین با تشکر از همکاری دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم در جهت تحقق این موفقیت تصریح کرد: گزارشات ارسالی از سوی مردم و رانندگان شریف در کسب این توفیقات بسیار حائز اهمیت بوده است.

 وی همچنین یادآور شد: باتوجه به اینکه تیم های ویژه ای از پلیس امنیت اقتصادی ، مأمور دریافت گزارشات دریافتی پیرامون جرائم و تخلفات در این حوزه شده اند، از عموم رانندگان میخواهیم اطلاعات و گزارشات خود را بلافاصله به دستگاه قضایی استان اعلام نمایند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: در صورت گزارش ضابطین مبنی بر هرگونه تخلف و بی توجهی به نوبت دهی از سوی متصدیان، مسئولان توزیع بار و شرکت‌های حمل و نقل، یا دریافت مبالغ اضافی، با متخلفان بر اساس موازین قانونی برخورد خواهد شد.

نظر شما