صورت گرفت؛

برگزاری نشست بررسی راهکارها و پیشنهادات برنامه هفتم توسعه در قشم

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۰۸:۰۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۵۶۳۹۹
برگزاری نشست بررسی راهکارها و پیشنهادات برنامه هفتم توسعه در قشم
جلسه بررسی راهکارها و پیشنهادات سازمان منطقه آزاد قشم در برنامه هفتم توسعه کشور با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حمیدرضا مومنی در این جلسه تاکید کرد: در پیشنهادهای ارائه شده برای برنامه هفتم توسعه باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در منطقه برای ایجاد توسعه پایدار و متوازن در جزیره استفاده گردد.

وی همچنین لزوم اصلاح برخی از سیستم های موجود برای ایجاد شفافیت در ساختار و در راستای تعامل با دستگاه های نظارتی و کاهش تخلفات احتمالی را به عنوان یکی از اولویت های برنامه های توسعه ای مورد تاکید قرار داد.

تعیین حدود و اختیارات مناطق آزاد و جایگاه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد  و نسبت میان تکالیف محول شده به منطقه آزاد قشم و تعیین تکلیف وظایف حاکمیتی بخشی دیگر از موضوعاتی بودند که مومنی در صحبت های خود به آن اشاره داشت.

عالیترین مقام سازمان منطقه آزاد قشم تشکیل کمیته های تخصصی برای بررسی برنامه هفتم توسعه و استفاده از نظرات کارشناسان و اساتید امر و همسان سازی میان وظایف و برنامه جامع در منطقه آزاد قشم را خواستار شد.

توجه به موضوعاتی مانند مسایل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی منطقه و تاثیراتی که برنامه هفتم توسعه کشور بر آنها خواهد داشت، از مواردی بود که مورد تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت.

براساس این گزارش در ادامه این نشست معاونین و مدیران حاضر در جلسه نیز گزارش هایی درباره وضعیت موجود، فرآیند تدوین برنامه هفتم توسعه کشور ارائه کردند.

نظر شما