رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان خبر داد:

ترخیص انواع خودرو و موتور سیکلت از طریق پلیس +۱۰

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۰۹:۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۰۵۶۴۱۵
ترخیص انواع خودرو و موتور سیکلت از طریق پلیس +۱۰
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان،از آغاز به کار انجام مراحل ترخیص انواع خودرو و موتورسیکلت از طریق مراکز پلیس 10+ مرکز استان خبر داد و گفت: این اقدام به زودی به سایر شهرستانهای استان نیز تسری خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سرهنگ مجید صالح پور در خصوص انجام مراحل ترخیص انواع خودرو و موتورسیکلت گفت:در راستای اجرای دستورالعمل های واصله از پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و با فراهم نمودن بستر و زمینه های لازم نرم افزاری و سخت افرازی در مرکزاستان و ایجاد هماهنگی لازم از تاریخ 27 مرداد ماه سال جاری کار ترخیص انواع خودرو و موتورسیکلت های متوقف در پارکینگ های مرکز استان از طریق مراکز پلیس 10+ انجام خواهد شد و این اقدام به زودی به سایر شهرستانهای استان نیز تسری خواهد یافت.

وی در تبیین اهداف پیش بینی شده این طرح بیان داشت: مهمترین ویژگی این طرح در وهله اول تمرکز زدایی ، تسریع و دسترسی آسان مالکین به خدمات ترخیص وآزاد سازی وسایل نقلیه شان می باشد.

این مسئول انتظامی در خصوص جزئیات مراحل اجرای این طرح افزود : پس از ورود وسایل نقلیه به پارکینگ و ثبت رایانه ای توقیف خودرو، پیامک توقیف با ذکر پارکینگ محل توقف به مالک اصلی (صاحب پلاک ) اطلاع رسانی خواهد شد و در تعاقب مالک یا متصرف قانونی موظف به اخذ رسید پارکینگ و مراجعه به یکی از مراکز پلیس 10+ مرکز استان می باشد.

 سرهنگ صالح پور در ادامه مفاد ماده 11 قانون اخذ جرائم رانندگی مبنی بر ضرورت ارائه مدارک مالکیت خودرو و احراز هویت مالک شامل سند مالکیت ، کارت و بیمه نامه خودرو و کارت ملی و گواهینامه مالک به مراکز پلیس10+ را  جهت جلوگیری از سرگردانی و مراجعت مکرر متقاضیان یادآوری شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیمه نامه ثالث خودروها که از شرکتهای بیمه ای بصورت الکترونیک صادر می شود توسط واحد ترخیص پلیس راهور استعلام لیکن مالکین موتورسیکلت های توقیفی ملزم به ارائه تاییدیه بیمه  از شرکت طرف قرارداد می باشند.

رئیس پلیس راهور استان تصریح کرد: پس از کنترل و واپایش مدارک توسط پلیس 10+ ، مراتب ترخیص نهایی وسیله نقلیه به صورت مکانیزه توسط پلیس راهور تأیید و از طریق پیامک به مالک اطلاع داده خواهد شد و در پایان مالک به پارکینگ محل توقف جهت تحویل خودرو رهنمون خواهد شد.

این مسئول انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: وسایل نقلیه ای که به علت شرب خمر ، نداشتن گواهینامه رانندگی و رانندگی توسط اتباع بیگانه متوقف می شوند از این قاعده مستثنی بوده و ترخیص این وسایل کما فی سابق در مراکز ترخیص پلیس راهور انجام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز