رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان خبر داد:

هیچ کمبودی در داروهای مورد نیاز درمان کرونایی وجود ندارد

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۰۸:۲۵:۰۸
کد خبر: ۱۰۵۷۰۳۹
هیچ کمبودی در داروهای مورد نیاز درمان کرونایی وجود ندارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، با بیان اینکه در تلاشیم از اول مهرماه واکسن آنفلوآنزا را توزیع کنیم، گفت: مراکز و داروخانه های مورد نظر برای توزیع واکسن آنفلوآنزا را بزودی معرفی و اعلام می کنیم تا شهروندانی که ضرورت دارد به آن ها مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،حسین فرشیدی گفت: آمار و ارقامی که این روزها اعلام می شود نشان دهنده دوگانگی است که تعداد فوتی ها پایین اما تعداد بستری های هرمزگان رو به افزایش و بسیار آرام است.

وی با بیان اینکه ادامه همین روند ما را دچار مشکل می کند و موارد فوتی و بخش مراقبت های ویژه را در سیر افزایش قرار می دهد، اظهار کرد: وقتی می گوییم شهرستانی در وضعیت سفید قرار دارد این موضوع بیانگر است ما همچنان در خطریم و کرونا وجود دارد.

فرشیدی با اشاره به اینکه ۶۲ هزار مورد تست کرونا در هرمزگان انجام شده که سومین استان را در این بخش به خود اختصاص داده ایم، خاطرنشان کرد: روزانه ۲۳۰ تا ۲۵۰ مورد بستری در سطح استان هرمزگان وجود دارد.

وی ادامه داد: ۱۷ بیمار کرونایی در هرمزگان وابسته به دستگاه تنفس مصنوعی و بدحال هستند که عمدتأ در بندرعباس مستقر می باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه ۹۰ درصد بیماران کرونایی هرمزگان با وضعیت مناسب ترخیص شدند، اضافه کرد: بیماران کرونایی هرمزگان که به دستگاه تنفس مصنوعی متصل شدند بیش از ۳۳ درصد بهبود پیدا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در کل ۲۴.۲ درصد بیماران کرونایی هرمزگان روستایی و مابقی شهری هستند، عنوان کرد: خوشبختانه بیش از ۷۳ درصد موراد در عزاداری های محرم در استان هرمزگان با رعایت کامل موراد پروتکل بهداشتی بود و در خصوص فاصله گذاری اجتماعی شاهد تخلفی نبودیم و با تذکرات صورت گرفته همکاری مناسبی انجام شد.

فرشیدی با بیان اینکه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور صورت گرفت و تا ۱۷ شهریورماه تمامی همکاران بهداشتی استان هرمزگان مدارس را مورد بررسی قرار دادند، تصریح کرد: یک تا دو مدرسه نیز مشکلاتی وجود داشت که تذکرات لازم صورت گرفته و اکنون عمده آموزش در سطح استان به سمت فضای مجازی رفته گرچه امکانات بهداشتی در مدارس سطح استان وضعیت مطلوب بود.

وی ادامه داد: کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به صورت مستمر بازدید از مدارس را در دستور کار قرار داده اند و تداوم خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه هرکسی دارای علامتی از بیماری کووید ۱۹ است باید سریعأ به مراکز درمانی مراجعه کند، افزود: سال گذشته بسیاری از واکسن های آنفلوآنزا نیز به دلیل عدم مراجعه شهروندان از چرخه مصرف خارج شد اما امسال با توجه به شیوع کرونا تقاضای مصرف بالا رفته و در تلاشیم ازاول مهرماه نیز واکسن مورد نظر را توزیع کنیم.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا مورد نیاز استان هرمزگان را ۲۵۰ هزار دوز پیش بینی می کنیم، ادامه داد: مراکز و داروخانه های مورد نظر برای توزیع واکسن آنفلوآنزا را بزودی معرفی و اعلام می کنیم تا شهروندانی که ضرورت دارد به آن ها مراجعه کنند.

فرشیدی با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در داروهای مورد نیاز درمان کرونایی طبق دستورالعمل های تعیین شده در استان هرمزگان وجود ندارد، بیان کرد: برخی تجویزات دارویی در فضای مجازی مطرح می شود که طبق دستورالعمل های جهانی و داخلی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی در رعایت پروتکل های بهداشتی موفق بوده اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه استفاده از ماسک توسط مردم کاهش پیدا کرده و امکان افزایش بستری در بخش ویژه و حتی فوتی وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز