رییس هیات مدیره مدیر عامل منطقه آزاد قشم:

توسعه متوازن، پایدار و برنامه محور اولویت طرح های گردشگری جزیره هنگام

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۰۸:۴۷:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۸۶۸۸
توسعه متوازن، پایدار و برنامه محور اولویت طرح های گردشگری جزیره هنگام
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توسعه متوازن، پایدار و برنامه محور در جزیره هنگام به عنوان یکی از مهمترین و استراتژیک ترین بخش های منطقه ویژه اقتصادی قشم از اهمیت ویژه ای برای همه ارکان سازمان منطقه آزاد قشم برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حمیدرضا مومنی در جلسه بررسی طرح توسعه راهبردی جزیره هنگام بر لزوم برنامه ریزی جهت استفاده از توانایی ها و ظرفیت های ساکنان و جامعه محلی این جزیره هنگام برای انجام طرح های توسعه ای به ویژه در حوزه گردشگری تاکید کرد.

وی همچنین تصریح کرد:  طرح های پیشنهادی برای اجرا در هنگام باید با در نظر گرفتن نظرات مختلف و در جهت رفع مشکلات ساکنان این جزیره اجرایی شود و برای این مهم نیازمند برنامه ریزی برای اجرای فعالیت های اجتماعی و همچنین جلب مشارکت جامعه محلی خواهیم بود.

عالیترین مقام سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه تصویب طرح هادی روستایی، ساماندهی و بهسازی وضعیت بازارچه روستا و همچنین ساماندهی اسکله های هنگام و کندالو را بخشی از برنامه های مقدماتی در راستای اجرای طرح توسعه راهبردی جزیره هنگام دانست.

مومنی با تاکید بر لزوم همخوانی طرح های توسعه گردشگری در جزیره هنگام با طرح جامع مصوب برای این جزیره، تصریح  کرد که پیشنهادات و نکات ضروری جهت اجرای طرح های گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و ... را می توان در طرح تفصیلی پیش بینی، تصویب و اجرایی کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: که با همراهی خوب صورت گرفته از سوی جامعه محلی در جزیره هنگام شاهد سرعت گرفتن انجام طرح توسعه راهبردی در این جزیره بوده ایم که می تواند زمینه ساز پیشرفت های خوبی در زمینه های مختلف به ویژه گردشگری در آن منطقه باشد.

براساس این گزارش، معاونین و مدیران حاضر در جلسه بررسی طرح توسعه راهبردی جزیره هنگام نیز در این جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات پرداختند و بر اهمیت اجرای طرح های توسعه با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی ساکنان جزیره و حل مشکلات با هدف افزایش کیفیت زندگی در هنگام تاکید کردند.

گفتنی است؛ جلسه بررسی طرح توسعه راهبردی جزیره هنگام با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان برگزار شد.

نظر شما