استاندار هرمزگان:

پرورش میگو در آب شیرین یک کار نوآورانه در شهرستان رودان است

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۱۲:۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۳۴۳۸
پرورش میگو در آب شیرین یک کار نوآورانه در شهرستان رودان است
استاندار هرمزگان گفت: پرورش میگو در آب شیرین یک کار نوآورانه است و اگر این اتفاق که برای نخستین بار در کشور در شهرستان رودان در حال اجراست، به نتیجه خوب برسد، یک تحول جدید و نوآورانه در حوزه پرورش میگو خواهد بود. 

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فریدون همتی  به‌منظور افتتاح مدرسه شش کلاسه خیرساز و بازدید از چند پروژه اقتصادی، به شهرستان رودان سفر کرد.

وی ابتدا با حضور در گلزار شهدای شهر بیکاه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و برای افتتاح مدرسه شش کلاسه آفتاب رودان وارد روستای کهنشوئیه شد.

استاندار هرمزگان در آئین افتتاح این مدرسه شش کلاسه خیرساز که توسط شرکت معماران تجارت آفتاب احداث شده است، ضمن تمجید از بنگاه‌های اقتصادی و خیران بخش مدرسه سازی، عنوان کرد:  از سه ماه پیش با مشارکت خیران، بنگاه‌های اقتصادی و بخش دولتی عملیات اجرایی بیش از 170 مدرسه در سراسر استان آغاز شده که در نوع خود بی سابقه است.

وی ضمن تقدیر از مجموعه عوامل تحقق این پروژه عظیم در استان، اضافه کرد: با توجه به شرایط جنگ اقتصادی و شروع ساخت این میزان مدرسه که با کمک و همدلی همه بخش ها در حال تحقق است، خوشبختانه می توان گفت انقلابی در حوزه مدرسه سازی در استان در حال شکل گیری است.

همتی گفت: عملیات سومین مدرسه خیرساز توسط شرکت معماران تجارت آفتاب در بندرعباس با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان بزودی آغاز خواهد شد. مدرسه شش کلاسه آفتاب رودان با سه میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسیده است.

استاندارهرمزگان سپس با حضور در مزرعه پرورش ماهیان خاویاری «چالباش»، ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این مزرعه، دستورات لازم را برای حمایت از سرمایه گذار این پروژه نوآورانه صادر کرد.

همتی  در حاشیه بازدید از این مزرعه شیلاتی، گفت: این مزرعه توسط یکی از فعالان بخش کشاورزی و در 24 استخر ایجاد شده که وزن ماهی خاویاری پرورشی در این مزرعه دو برابر ماهی خاویاری پرورشی در شمال است.

وی افزود: پرورش میگو در آب شیرین یک کار نوآورانه است که خوشبختانه با بررسی فعلی میگوی پرورشی این مزرعه رشد خوبی دارد و اگر این اتفاق به نتیجه خوب برسد، یک تحول جدید و نوآورانه در حوزه پرورش میگو خواهد بود.

این مقام مسئول همچنین اداره کل شیلات و جهاد کشاورزی هرمزگان را ملزم به حمایت ویژه از سرمایه گذار این پروژه و فعالیت‌های نوآورانه کرد و گفت: برای دستیابی به نتایج نوآورانه باید از سرمایه گذاران این بخش حمایت کنیم تا منجر به کشف جدید شود.

همتی تصریح کرد: ما باید از فعالیت های یک‌نواخت خارج بشویم و این مزرعه در عمل چنین کاری را انجام داده و نتایج خوبی گرفته که می‌تواند در سطح شهرستان توسعه پیدا کند و کشاورزان و باغداران، از منابع آبی که برای آبیاری مزارع و باغات استفاده می کنند، برای پرورش ماهی و میگو استفاده کنند که این اتفاق می تواند در بهره‌وری از عوامل تولید مؤثر باشد.

استاندار هرمزگان بار دیگر حمایت از فعالیت‌های نوآورانه را مورد تأکید قرار داد و ضمن تقدیر از فرماندار و امام جمعه رودان به‌خاطر حمایت از این پروژه نوآورانه، گفت: باید از همه سرمایه گذاری‌ها در مقیاس‌های مختلف و به ویژه فعالیت های نوآورانه و ریسک پذیر در شهرستان رودان حمایت جدی شود.

«چالباش» که با سرمایه گذاری هفت‌میلیارد تومانی بخش خصوصی راه اندازی شده، بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری جنوب کشور و مجهزترین مزرعه کشور از لحاظ تجهیزات شناخته می شود و با ظرفیت تولید سالیانه 100تن ماهی خاویاری، به تنهایی به اندازه کل استان هرمزگان ذخیره خاویاری دارد.

استاندار هرمزگان همچنین در ادامه سفر به شهرستان رودان، از ورزشگاه شهید چمران رودان بازدید کرد و پس از بررسی مشکلات، دستورات لازم را به مسئولان مربوطه صادر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز