با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و رییس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی کشور صورت گرفت؛

امضای قرارداد راه اندازی سامانه پایش تصویری و ثبت تخلفات هوشمند شهری در جزیره قشم

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۹:۳۴:۵۳
کد خبر: ۱۰۶۸۶۲۱
امضای قرارداد راه اندازی سامانه پایش تصویری و ثبت تخلفات هوشمند شهری در جزیره قشم
با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی کشور قرارداد نصب، تکمیل و راه اندازی سامانه پایش تصویری و ثبت تخلفات هوشمند شهری در جزیره قشم به امضا رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، قرارداد بی او تی (BOT) سامانه پایش تصویری و ثبت تخلفات هوشمند شهری قشم روز شنبه (12 مهرماه) با حضور حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و محسن فخری زاده معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی کشور به امضا رسید.

این سامانه با هدف، مدیریت ترافیک، ایمنی در عبور و مرور، هدایت ناوگان حمل و نقل شهری، ثبت تخلفات رانندگی، ارتقا امنیت عمومی، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و خدمات رسانی در هنگام حوادث غیرمترقبه در قشم نصب، راه اندازی و به مرحله اجرا خواهد رسید.

با مجهز شدن منطقه آزاد قشم به سامانه پایش تصویری و ثبت تخلفات هوشمند شهری، امنیت جزیره از ابتدای مبادی ورودی و در سطح  جزیره مورد پایش و نسبت به پیشگیری از از وقوع حوادث اقدام و تمرکز نیروی انسانی بخش های انتظامی بر مکان های جرم خیز بیشتر خواهد شد.

در سامانه مذکور علاوه بر اینکه با دقت و سرعت، عبور و مرور وسائط نقلیه کنترل می‌شود در پیشگیری از حوادث و نیز ثبت و اطلاع رسانی تخلفات به رانندگان، فعالیت مثبت و ارزنده ای انجام خواهد شد.

ضرورت تسریع در ایجاد بسترهای نوین در ارائه خدمات به مردم و اعمال قانون با استفاده از هوش مصنوعی یکی از برنامه های اولویت دار منطقه آزاد قشم است و نظارت تصویری با پوشش مناسب، بر بستر و زیرساخت پایدار، موجب افزایش توانایی و تقویت عملیاتی در این منطقه خواهد شد.

نظر شما