استاندار هرمزگان خبر داد:

اشد مجازات قانونی در انتظار محتکران، کم فروشان و گران‌فروشان

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۰۸:۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۰۷۱۳۸۵
استاندار هرمزگان با بیان اینکه در زمینه برخورد با محتکران، کم فروشان و گران فروشان به هیچ وجه کوتاهی نخواهد شد، از مردم خواست برای دستیابی به نتیجه مطلوب، گزارشات خود را به نهادهای نظارتی ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فریدون همتی در نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، نهادهای اقتصادی و نظارتی برگزار شد، با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی باید با کسانی که به دنبال ضربه زدن به آرامش معیشتی مردم هستند به شدت برخورد شود، گفت: ما نزدیک به 40هزار کسبه در استان داریم که غالب آن‌ها انسان های دلسوز و همراه مردم در این شرایط سخت هستند اما امروز و در شرایط جنگ اقتصادی نباید اجازه دهیم تعداد اندکی زالو صفت نظم بازار را به هم بزنند و با گرانفروشی و احتکار شرایط زندگی مردم را سخت  کنند.

وی افزود: تعزیزات موظف است از یک‌سو سرعت در رسیدگی‌ها را مدنظر قرار دهد و از سوی دیگر جرائم و برخوردها به قدری قوی باشد که بازدارندگی داشته باشد و عرصه را بر کم فروشان و محتکران تنگ کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه کوتاهی مدیران هر یک از دستگاه ها و در هرجایگاهی در مسیر برخورد با محتکران و گرانفروشان به هیچ قابل اغماض نیست، گفت:  چشم امید مردم به نهادهای نظارتی است که به کمک مردم بیانید و امروز دشمن با ایجاد اختلال در بازار تلاش دارد از این شرایط به نفع خود بهره برداری کند که نباید اجازه داد تعدادی فرصت طلب معیشت مردم را دچار اختلال و با کم‌فروشی و گران‌فروشی، چهره دیگر فعالان اقتصادی و خدماتی مؤمن را خدشه دار کنند.

همتی اضافه کرد: مردم باید به کمک دستگاه های مسئول بیایند و نسبت به معرفی مراکز و بنگاه های اقتصادی و خدماتی که کم‌فروشی، گران‌فروشی یا احتکار می کنند اقدام کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز در استان، گفت: به اندازه کافی، ذخیره استراتژیک و کاالاهای اساسی در استان وجود دارد وهیچ نگرانی در این زمینه نداریم اما در بخش نظارتی امیدواریم که با کمک مردم بتوانیم شرایطی بهتر از گذشته را رقم بزنیم.

در نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار استان، هر یک از دستگاه ها گزارشی از روند اجرایی و مصوبات قبلی ستاد ارائه کردند که با توجه به اهمیت موضوع، مقرر شد بزودی در بخش خبری مرکز خلیج فارس، سازمان صمت، اصناف، تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه های مسئول برای ارائه گزارش به مردم و اقدامات نظارتی در زمینه مبارزه با کم فروشی، گران فروشی و احتکار حاضر شوند.

همچنین در این نشست با تأکید استاندار هرمزگان، مقرر شد فرمانداران با حضور میدانی در بازار و بنگاه های اقتصادی، بر قیمت ها نظارت کنند و نهادهای نظارتی نیز اشد مجازات قانونی را برای برخورد با محتکران، گران‌فروشان و کم‌فروشان در نظر بگیرند.

نظر شما