سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

زنگ خطر پیک سوم کرونا در هرمزگان به صدا درآمد

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۱۳:۴۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۷۲۴۸۸
زنگ خطر پیک سوم کرونا در هرمزگان به صدا درآمد
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اظهار داشت: استان هرمزگان هم اکنون در انتهای پیک دوم قرار دارد ولی هنوز تا رسیدن به وضعیت نرمال فاصله زیادی دارد تا چند روز گذشته وضعیت نسبتا پایدار بود هر چند به وضعیت قبل از پیک نرسیده ایم ولی متاسفانه در چند روز اخیر شواهدی دال بر خطر شروع موج سوم بیماری دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،فاطمه نوروزیان ادامه داد: هنوز میزان بستری و مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در این استان بالاست و از چند روز گذشته مراجعه‌های سرپایی و به دنبال آن موارد بستری و حتی مرگ و میر به نسبت بالا رفته است.

وی اضافه کرد: این وضعیت زنگ خطری درخصوص احتمال آغاز پیک سوم کروناست که خدای نکرده اگر ایجاد شود به پیک دوم متصل می‌شود و قطعا با توجه به خستگی کادر درمان و بهداشت وضعیت بدتر و شدیدتری ایجاد می‌کند.

وی بیان داشت: راه‌حل برون رفت از این وضعیت و همه‌گیری کرونا نیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه تجمع است، مردم قانون شفا که «ش» به معنی شستن دست‌ها، «ف» به معنای فاصله گذاری فیزیکی و «الف» به مفهوم استفاده از ماسک است را بکار گیرند.

نوروزیان اظهار داشت: هرمزگان از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی چهارمین اُستان محسوب می‌شود و اما درصد رعایت بالا نبوده و ۵۲ درصد افراد این پروتکل ها را رعایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین این استان از نظر رعایت ماسک در کشور اول محسوب می‌شود اما به نسبت خودش در ماه‌های قبل درصد استفاده از این وسیله کاهش یافته و از ۸۰ تا ۸۵ درصد به ۶۶ درصد رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تقاضا کرد: مردم به پروتکل‌های بهداشتی و به خصوص ماسک بسیار اهمیت داده و آن‌ها را بکارگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز