در  جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس مطرح شد:

کارگران فصلی در شهر بندرعباس ساماندهی می شوند

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۰۹:۴۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۷۹۷۵۵
کارگران فصلی در شهر بندرعباس ساماندهی می شوند
جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار "ارائه گزارش عملکرد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی طی هفت‌ماهه اول سال جاری" برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، اسلام باوقار، در این جلسه بیان کرد: سال 96 بودجه‌ای جهت ساماندهی کارگران فصلی مصوب کردیم تا محلی برای استراحت این کارگران که در خیابان‌ها هستند، احداث شود اما تاکنون اتفاقی نیافتاده است البته خانه کارگر در بحث ساخت ساختمان برای این کارگران فصلی، اعلام آمادگی کرده است.

وی در رابطه با بازارچه‌های محلی تصریح کرد: بازارچه محلی صادقیه چندین سال است که تکلیف آن معین نیست و هرچه سریعتر تکلیف بازارچه‌های محلی با فضایی معین شامل 10 تا 15 غرفه با کار مشخص شامل خواربار، میوه، گوشت و مرغ، باید تعیین شده و راه‌اندازی شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تاکید بر اینکه راه‌اندازی پنجشنبه بازار باید در محلی موقت باشد، اظهار کرد: متأسفانه در بندرعباس وقتی جایی را تحت عنوان موقت طراحی کردیم به محل دائم تبدیل‌شده است. اگر می‌خواهید کاری کنید بنای موقت، دائم نشود.

باوقار با انتقاد از وضعیت ورودی شهرک توحید تا میدان دفاع مقدس، افزود: اکنون دستفروشان میوه و تره‌بار در ورودی شهر بندرعباس، از قبل شهرک توحید تا بعد از میدان دفاع مقدس ادامه دارد و با وجود تخلیه کامیون‌های میوه، چهره شهر بسیار نازیبا شده است.

وی گفت: کمیسیون خدمات شهری موظف است ظرف یکماه تعیین تکلیف و ساماندهی این معضل و همچنین پیاده‌رو حافظ را انجام داده و به شورا گزارش دهد همچنین می‌توانند این دستفروشان را در فضایی ویژه و مخصوص ساماندهی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص روشن شدن پارک‌ها و ساحل بندرعباس در این مدت، تصریح کرد: این اقدام باعث شده تا مردم و مسافران زیادی در این ایام به ویژه در روزهای تعطیل در این محل‌ها، اقامت کنند که با توجه به شرایط، باعث خطرناک شدن وضعیت شیوع کرونا در استان می‌شود.

فاطمه جراره عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: یکی از دغدغه‌های فرماندار، اعضای شورا و شهروندان موضوع ماشین‌های حمل میوه و دست‌فروش‌هایی است که در سطح شهر وجود دارد. ساماندهی ماشین‌های حمل میوه باید با کارشناسی انجام شود. اقشاری که به این فعالیت مشغول هستند ازلحاظ مالی دچار مشکل هستند. اوضاع اقتصادی کشور هم به سمتی رفته که باید به‌گونه‌ای ساماندهی کنیم که مشکلی برای این قشر پیش نیاید؛ اما این بی‌برنامگی هم نباید باشد.

وی بیان کرد: کانکس‌های میوه در سطح شهر، قرار بود مکانی برای عرضه میوه و سایر اقلام باقیمت پایین‌تر از سوپر میوه‌ها باشند که متأسفانه این اتفاق نیافتاده است.

رضا حیدری زاده عضو شورای شهر بندرعباس در خصوص ساماندهی ماشین‌های حمل میوه شهر، گفت: قرار بود این ماشین‌ها در عمق محلات خدماتی ارائه دهند که سفر را در شهر کمتر کنند؛ اما این‌ها به دنبال این هستند که بیشترین فروش را داشته باشند. اگر می‌خواهیم به سمتی برویم که مغازه‌دارها ارزان بفروشند عوارضشان را کمتر‌ کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: تا همه‌ی دستگاه‌ها پای‌کار نیایند شهرداری به‌تنهایی قادر به جمع‌آوری ماشین‌های حمل میوه نیست. دستگاه‌های بالادستی تمام فشار را بر گردن شهرداری گذاشتند. تا زمانی که متولیان امر پای‌کار نیایند شهرداری به‌تنهایی قادر به جمع‌آوری این ماشین‌ها نیست.

مجید عسکری زاده، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: در میدان جدید میوه و تره بار غرفه هایی برای فروش سبزی نیز در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به ایستگاه های اتوبوس سطح شهر بیان کرد: ایستگاه های اتوبوس در سطح شهر که در اختیار شخص خاصی می باشد و به مغازه تبدیل شده اند،چهره شهر را نازیبا کرده اند و این مکان ها که در اختیار پیمانکار قرار گرفته بود اگر مهلت قرارداد آن به اتمام رسیده است و باید سریعتر جمع آوری شود.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس بیان کرد: در حوزه سازمان ساماندهی مشاغل هشت پروژه با اعتبار 2 میلیارد و 800 میلیون تومان در بودجه سال 99 مصوب شده است همچنین در خصوص کارگران فصلی و ساماندهی استراحتگاه آنان، 300 میلیون تومان اعتبار در بودجه در نظر گرفته‌ایم.

اسماعیل موحدی‌نژاد با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری استراحتگاه کارگران فصلی ساماندهی خواهد شد، افزود: در خصوص عرضه میوه توسط وانت‌ها در سطح شهر، قول می‌دهیم ظرف یک هفته ساماندهی انجام گیرد؛ اما نکته مهمی که وجود دارد، ضعیف بودن دو سوم این دستفروشان می‌باشد که در شرایط اقتصادی کنونی، راه درآمد دیگری ندارند و باید با آنان تعامل داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس تصریح کرد: بودجه سال 99 که برای سازمان سیما منظر مصوب شده، 22 میلیارد و 800 میلیون تومان است که برای اجرای برنامه‌های امسال کافی نبوده و خیلی از موضوعاتی که مورد انتظار شورا بوده به همین علت تاکنون انجام‌نشده است.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس در این جلسه جابه‌جایی میدان میوه و تره‌بار و بازار ماهی‌فروشان را از تأثیرگذارترین اقداماتی این سازمان در هفت ماه اول سال دانست.

احمد ملایی نسب در خصوص ساماندهی خودروهای حامل میوه، گفت: دو محل برای ساماندهی خودروهای حامل میوه مشخص و مجوزها گرفته‌شده است. این خودروها را ساماندهی و در آن محل مستقر می‌کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: درصدد راه‌اندازی «پنجشنبه‌شب بازار» هستیم که یک‌بار در هفته و در مکانی خارج از شهر برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز