در جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس صورت گرفت؛

بررسی وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر بندرعباس

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۰۹:۴۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۸۱۶۱۱
بررسی وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر بندرعباس
جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستورکار ارائه گزارش عملکرد هفت ماهه سالجاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس با حضور ارجمند معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس و اخلاقی مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، اسلام باوقار رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: حمل و نقل عمومی یکی از ارکان توسعه شهری محسوب می شود و فراهم نمودن زیرساختهای حمل و نقل عمومی نقش مهمی در ارائه خدمات بهینه به شهروندان به دنبال دارد.

باوقار با اشاره به توزیع برابر وعادلانه ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر گفت: در بلوار امام حسین(ع) و مسیرهای فرعی این بلوارتعداد تاکسی و اتوبوس کم می باشد و می توان برای حل مشکل حمل و نقل عمومی در این مسیر تعدادی تاکسی و اتوبوس های مسیر بلوار امام خمینی را به این مسیر اختصاص داده تا خدمات بهینه تری به شهروندان ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد:برای حل مشکل کمبود تاکسی در مسیر بلوار امام حسین که مسیر پرترددی می باشد، پیشنهاد می شود با یک برنامه ریزی مدون ظرف یک ماه آینده شاهد  افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در این مسیر برای ارائه خدمات به مردم اختصاص داده شود.

آبتین امیری،عضو‌شورای اسلامی شهربندرعباس گفت: پروژه های نیمه تمام عمرانی در سطح شهر نیازمند حمایت اعتباری است، بدون یک اراده اعتباری اتمام این پروژه های با چالش همراه خواهد بود.

امیری گفت:شهرداری بندرعباس دست به برخی امور مهم عمرانی زده است، اما افزایش سرسام آور قیمت ها ، شهرداری ها از جمله شهرداری بندرعباس را دچار چالش کرده است.

رئیس کمسیون عمران شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت:بدون تامین منابع نمی توان کارهای بزرگ انجام داد، نمی توان به یک مدیر متخصص و موفق گفت ، اگر نمی توان کاری انجام دهی کنار برو! و مدیریت را رها کن ! بلکه باید اول به او منابع و امکانات داد و بعد از آنها گزارش کار خواست.بدون تعارف بایدگفت تا برخی تصمیم های مهم و کلان توسط مداران فرادستی گرفته نشود مشکلات نهاد های اجرایی مثل شهرداری ها حل نخواهد شد.

این عضو شورا گفت:برخی مدیران مدام برای اتمام پروژه های شهرداری جلسه می گیرند، ولی بدون تعیین منبع مالی مشخص و تحقق یافتنی ، اتمام این پروژه ها با عقل و منطق همخوانی ندارد.

آبتین امیری گفت :از نیروهای متخصص شهرداری حمایت می کنیم ، کار شورا فقط انتقاد کردن نیست بلکه حمایت از نیروهای توانمند هم است.

وی گفت:از حقوق کارگران حمایت می کنیم ، قول دادیم در دوران ما در شورا هیچ کارگری اخراج نشود و تاکنون این وعده را عملی کرده ایم.حفظ امنیت شغلی  کارگران در شرایط بحرانی امری دشوار است ،اما قول می دهیم این مسأله را مدیریت کنیم.

مجید عسکری زاده، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس دراین جلسه گفت:یکی از دغدغه های مهم مردم شهر بندرعباس مسئله حمل و نقل می باشد و شهرداری به عنوان متولی توسعه شهر ضروری است که در این زمینه برنامه ریزی کند.

عسکری زاده گفت: اجرای پروژه بی آرتی از سوی شهرداری بندرعباس در راستای ایجاد رفاه شهری بیان شده و نیازمند است که این پروژه هر چه زودتر به سرانجام برسد.

 رئیس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه اظهار داشت: شهرداری در راستای کاهش معضل ترافیک و همچنین حفظ جان و سلامت شهروندان پل های عابر پیاده در سطح شهر نصب نموده است که این پل ها، جایگاهی برای نصب انواع بیلبوردهای تبلیغاتی شده اند، لذا می طلبد که هر چه سریعتر برای این موضوع چاره ای اندیشیده شود.

عسکری زاده در ادامه به وضعیت خدمات حمل و نقل عمومی در شهرک پیامبر اعظم(ص) اشاره و بیان کرد: خدمات حمل و نقل عمومی در شهرک پیامبر اعظم به حال خود رها شده است و اصلا وضعیت خوبی ندارد و باید در این زمینه برای ارائه خدمات مناسب تر به ساکنین این شهرک برنامه ریزی صورت گیرد تا مشکل شهروندان این شهرک برطرف گردد.

وی گفت: ایستگاههای اتوبوس در سطح شهر که محلی برای فروش میوه و سوپر مارکت شده است قرار بود جمع آوری گردد که تاکنون محقق نشده است.

رضا حیدری زاده عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه گفت: تاکسی های فرسوده و رها شده در سطح شهر هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند چرا که چهره شهر را نازیبا کرده اند.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: رسالت شهرداری ارائه خدمات بهینه به شهروندان می باشد و حمل ونقل عمومی نیز در توسعه شهر و ارائه خدمات به شهروندان نقش اساسی دارد.

حیدری زاده گفت: دوربرگردان میدان علی ابن ابیطالب از ضلع شرق به غرب قبل از میدان مدتی است که در حال بازسازی می باشد و پر از خاک و خاکروبه شده که نیازمند است این موضوع سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

جواد بلارک عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: پایانه مسافربری جدید در بلوار راه آهن بلاتکلیف مانده است و از وضعیت خوبی برخوردار نیست لذا باید این موضوع تعیین تکلیف شود.

بلارک با اشاره به اینکه سرعتکاه و سرعتگیرها در خیابان‌های سطح شهر بندرعباس مشکلات بسیاری را برای تردد رانندگان به وجود آورده است، بیان کرد: در سطح خیابان‌های شهر بندرعباس سرعتکاه‌های را مشاهده می‌کنیم که بصورت غیر استاندارد ایجاد شده‌اند و می‌توان گفت خود این سرعتکاه‌ها و سرعتگیرهای غیراستاندارد خود عاملی برای ایجاد تصادفات هستند تا جلوگیری از تصادف. و رنگ آمیزی این سرعتکاه ها از بین رفته و می بایست اصلاح شوند.

وی گفت: نصب دستگاه کارتخوان در تاکسی های سطح شهر با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیار کار خوبی بود اما تاکسی داران که تاکسی های آنها کارتخوان دارد برای اینکه به آنها مالیات تعلق نگیرد از این دستگاه استفاده نمی کنند و بهتر است که تعداد این تاکسی ها نیز افزایش یابد تا بتوانیم در کاهش این بیماری نقش بسزایی داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز