رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

بیش از ۵۰ بیمار هم اکنون در ICU / حدود ۲ هزار بیمار هرمزگانی در قرنطینه خانگی

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۱:۵۰:۲۶
کد خبر: ۱۰۸۳۰۵۵
بیش از ۵۰ بیمار هم اکنون در ICU / حدود ۲ هزار بیمار هرمزگانی در قرنطینه خانگی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در نشست خبری مجازی با خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از 50 بیمار هم اکنون در ICU بستری است، گفت : در شبانه روز 7 بیمار بدحال را لوله‌گذاری کردیم و به دستگاه تنفسی وصل شد و عمدتا بدلیل مراجعه دیر می باشد باید بدانیم کرونا اصلا شوخی ندارد و افراد بسیاری را در وضعیت سخت قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،حسین فرشیدی تصریح کرد : آمار استان هرمزگان در سطح کشور خوشحال کننده است اما نسبی است و وضعیت خوب نیست و رنگ‌ها گاهی فریب‌دهنده است. اگر چه ما نسبت به برخی استان‌ها تعداد فوتی‌ها و در رتبه، جزو دو استان آخر هستیم و همچنین در 6 هفته اخیر آمار ما در شمار بستری‌ها کاهشی بوده است اما باید خودمان را با وضعیت داخل استان بسنجیم.

وی با بیان اینکه 25 درصد کل آزمایشات در هرمزگان مثبت است، ادامه داد: شستن دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی 3 اصل اساسی برای پیشگیری از این بیماری است و همچنان بهترین راه مقابله با این بیماری می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: اگر فضا بسته باشد و چرخش هوا صورت نگیرد، احتمال ابتلا به کرونا بشدت بالا می‌رود و محدودیت‌های ایجاد شده درباره تعداد افراد و زمان حاضر در جلسات سربسته به همین دلیل است.

فرشیدی افزود:قدرت و شدت واگیری ویروس بشدت افزایش یافته است، آمار فوتی‌ها در کشور بسیار بالاست و این وضعیت را باید با یک همکاری جدی با هم مدیریت کنیم. آگاهی مردم و رعایت ضوابط به خوبی انجام نشده است و دلیل افزایش شمار موارد فوتی نیز بی‌توجه شدن جامعه به اصول بهداشتی است.

وی بیان کرد: باید مطالبه‌گری در زمینه استفاده از ماسک در جامعه افزایش یابد. اگر فروشنده‌ای نسبت به استفاده از ماسک کم‌کار است باید از سوی جامعه مورد تذکر قرار گیرد، اعمال جریمه یک راهکار خوب برای کنترل این بیماری است که افرادی که رعایت نمی‌کنند، مورد برخورد قانونی قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه با اشاره به اینکه بیمه 90 درصد هزینه بیماران کرونایی را باید تقبل کند، گفت : حدود 20 میلیون تومان متوسط هزینه بیماران کرونایی می باشد که بخش زیادی از آن را بیمه تقبل می کنند که تا این لحظه دریافتی از بیمه‌ها نداشته‌ایم و دولت در این زمینه پای کار است و هزینه را می‌دهد.

فرشیدی با بیان اینکه مطالبات بازنشستگان را تا پایان سال 98 پرداخت کرده‌ایم ادامه داد: طی دو هفته آینده مطالبات کارانه پرستاران تا پایان مهر 99 را که تخصیص یافته، پرداخت می‌کنیم و تا قبل از پایان سال نیروهای جدید را جذب می شود و ترکیب کادر درمانی ما تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: به بیمارستان‌های شهر ابلاغ شده است که جداسازی بیماران کرونایی از غیرکرونایی را با جدیت پیگیری کنند و حتی مسیرهای تردد را نیز منفک کنند، تا تأثیرپذیری بیماران از یکدیگر را کاهش دهیم همچنین از نظر دارو نیز داروهای تأیید شده را به طور کامل در اختیار داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد : ما تا آخر هفته ظرفیت آزمایشات خودمان را به 1000 تست در روز می‌رسانیم و از پزشکان می‌خواهم که حتما افراد علامت‌دار را به تست کرونا هدایت کنند تا بتوانیم رصد بهتری انجام دهیم و اقدامات پیشگیرانه بیشتری انجام شود.

فرشیدی با اشاره به اینکه وضعیت کیش قرمز و بندرعباس نارنجی است افزود: 202 نفر از اول اپیدمی تاکنون فوت شده‌اند که مشکوک به کرونا بودند و در آمار موارد قطعی فوتی ناشی از کرونا قرار داده نشده است. این‌ها علائم بالینی مشکوک به کرونا داشتند.

وی ادامه داد : از 15 شهریور تاکنون 223 دانش‌آموز مبتلا به کرونا داشته‌ایم که نسبت به جمعیت 400 هزار نفری دانش‌آموزان کل استان، رقم بالایی نیست. 193 معلم نیز در دو ماه اخیر به کرونا مبتلا شده‌اند و در مورد شناورها نیز پیشنهاد ما کاهش 40 درصدی ظرفیت شناورها است که بدنبال تعیین روشی برای تهویه بهتر شناورها خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان گفت : شهر و روستا و استان «بدون کرونا» را می‌توانیم با همتی دسته‌جمعی محقق کنیم. اگر به خوبی رعایت کنیم و همگی به یکدیگر در این زمینه کمک کنیم، تحقق آن میسر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز