مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان میناب خبرداد:

بهره برداری از فاز اول تصفیه خانه فاضلاب میناب

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۹:۳۸:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۴۸۸۹
بهره برداری از فاز اول تصفیه خانه فاضلاب میناب
مدیر امور آب و فاضلاب میناب، در بازدید فرماندار این شهرستان از روند احداث تصفیه خانه فاضلاب میناب و همچنین مسیر خط انتقال اب سد سرنی به مخازن شهر و تصفیه خانه آب به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،مصطفی زائرپور  در این بازدید با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب شهر میناب در سه فاز برای 73هزار نفر جمعیت طراحی شده است، افزود: هر فاز این تصفیه خانه حدود هفت هزار و 620 مترمکعب ظرفیت تصفیه دارد که در مجموع سه فاز آن 22 هزار و 860 مترمکعب فاضلاب در شبانه روز تصفیه خواهد کرد.

به گفته وی، برای جمع آوری فاضلاب میناب، می بایست 325 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی، هشت کیلومتر خط انتقال و سه ایستگاه پمپاژ اجرا شود.

مدیر امور آب و فاضلاب میناب به اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: فاز اول تصفیه خانه با پیشرفت حدود 80 درصدی با هشت کیلومتر خط انتقال و 37 کیلومتر شبکه فرعی و اصلی اجرا شده که تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اعتبار مورد نیاز این فاز را600 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد، از ابتدای شروع پروژه تا پایان سال 1398 حدود 530 میلیارد ریال هزینه شده و 110 میلیارد ریال اعتبار مصوب در امسال دارد.

به گفته زائرپور، برای اتمام کامل هر سه فاز و کل شبکه فاضلاب شهر به اعتباری بالغ بر 3 هزار و 220 میلیارد ریال نیاز است.

وی دلیل طولانی شدن اجرای این پروژه عدم تخصیص اعتبار مناسب در سال های گذشته عنوان کرد که با پیگیری های مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان سرعت اجرای پروژه افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

مدیر امور آب و فاضلاب میناب همچنین از اجرای شبکه فاضلاب محلات  شهرک المهدی، فرهنگ شهر، دانش و شهرک مخابرات طی امسال خبر داد و گفت: واگذاری انشعاب فاضلاب بزودی با شرایط مناسب برای محله های شهید عمرانی، نظری، 33 دستگاه ، لب رودخانه، بخشی از مغیریو  پاکوه صورت خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز