نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از اسکله نفتی بندرعباس:

حجم عظیم صادرات فرآورده نفتی برای کشور موجب افتخار و اقتدار است

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۸:۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۰۸۵۹۵۶
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به همراه تنی چند از نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی از فرآیند عملیات صادرات فرآورده های نفتی در اسکله نفتی شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در تاسیسات عملیاتی صادرات فرآورده های نفتی در اسکله نفتی شهید رجایی بندرعباس از نزدیک با فرآیند صادرات انواع فرآورده های نفتکوره، بنزین و نفتگاز آشنا شدند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و هیات همراه پس از ارایه گزارش کارشناسان پخش فرآورده نفتی ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در مجموعه وزارت نفت و شرکت های تابعه گفت: ارزش این حضور هر چند کوتاه و این بازدید از تاسیسات مختلف نفتی هرمزگان این حسن را داشت که از نزدیک با سختی کار عزیزان زحمتکش در مجموعه وزارت نفت و تلاش شبانه روزی کارکنان عملیاتی در پالایشگاه ها و تاسیسات و انبارهای نفت و اسکله ها آشنا شویم و حجم کار بزرگی که توسط مجموعه وزارت نفت انجام شده را دقیق تر ببینیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: قطعا وجود نفت برای مملکت ما نعمت است اما مهم این است که ما از این نعمت بدرستی بهره ببریم.

نایب رئیس مجلس در ادامه افزود: تبدیل نفت خام به فرآورده و جلوگیری از خام فروشی مطلق که به همراه ارزش افزوده برای کشور است قطعا هم موجب افتخار است و هم موجب اقتدار در عرصه های بین المللی.

وی افزود: این کار بزرگ امروز علی رغم مشکلاتی که برای کشور وجود داشته بدست توانمند شما  متخصصان حوزه نفت و انرژی انجام شده است. ما این زحمات را قدر می دانیم و به همه کسانی که در این کار بزرگ نقش داشتند خداقوت می گوییم.

در ادامه این سفر دو روزه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پالایشگاه های نفت بندرعباس و پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس و تاسیسات گازی هنگام در جزیره قشم نیز  بازدید کردند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به زنجیره استخراج نفت تا پالایش و تولید و پخش فرآورده های نفتی گفت: مجموعه های نفتی مستقر در استان هرمزگان به عنوان یکی از مهمترین قطب های تولید و صادرات فرآورده های نفتی برای کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این سفر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی را احمد مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس، محمد آشوری نماینده مردم بندرعباس و حجه الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همراهی کردند.

حجه الاسلام میرتاج الدینی نیز در هنگام بازدید از تاسیسات نفتی هنگام در جزیره قشم گفت: ما در کمیسون برنامه و بودجه در صدد تعریف منابع پایدار برای بودجه کشور هستیم و در این راه  باید نگرش درست استفاده از نعمت نفت را داشته باشیم. وی افزود : برای تبدیل این نعمت الهی به ثروت باید برنامه ریزی کنیم.

گفتنی است در بازدید نمایندگان مجلس از اسکله نفتی شهید رجایی ، مهندس عبدالله احمدی کمرپشتی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان،  درباره روند صادرات فرآورده نفتی و چشم انداز آتی آن که در مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تدوین شده است گزارشی به نایب رئیس مجلس و هیات همراه ارائه کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز