در بازدید نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از تصفیه خانه آب بندرعباس مطرح شد:

احداث آبشیرین کن کمبود آب خمیر و بندرعباس را جبران کرد

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۰۸:۲۷:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۸۹۴۱
احداث آبشیرین کن کمبود آب خمیر و بندرعباس را جبران کرد
نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی از تاسیسات تصفیه خانه آب و فاضلاب هرمزگان بازدید و از نزدیک روند تصفیه خانه و انجام آزمایش های آب را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، منصور آرامی در این بازدید از تصفیه خانه آب و آزمایشگاه کنترل کیفی آب به عنوان تاسیسات استراتژیک و راهبردی یاد کرد و گفت: به دلیل اهمیت مسئله آب، ظرفیت های ایجاد شده از هر لحاظ مورد توجه و اهمیت است.

وی تصریح کرد، آب همانند برق، گاز و بهداشت جزو رفاهیات اولیه بوده و نمی توان آن را نادیده گرفت و باید برای تامین آن سرمایه گذاری و تلاش کرد.

نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به ظرفیت ایجاد شده آبشیرین کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس اشاره کرد و افزود: ما کشور یکپارچه ای هستیم و همه در خدمات رسانی باید به همدیگر کمک کنیم از این رو کشور به این نتیجه رسید که آب مورد نیاز کویر مرکزی از خلیج فارس تامین شود.

وی احداث این آبشیرین کن را یک فرصت برای هرمزگان دانست و گفت: بخشی از نیاز آبی هرمزگان نیز از سهم در نظر گرفته شده تامین می شود.

آرامی با تاکید بر اینکه روستائیان نیز باید از ظرفیت خط انتقال آب خلیج فارس به کویر ایران بهره مند شوند، گفت: آب روستاهای مسیر خط انتقال می بایست از این خط تامین شود.

در ادامه این بازدید امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه سالانه 70 میلیون متر مکعب آب از منابع شرق هرمزگان به تصفیه خانه آب بندرعباس منتقل می شود، افزود: این ظرفیت نیاز آبی 800 هزار نفر از جمعیت بندرعباس و خمیر را تا پیش از این تامین می کرد که سالانه با 30 میلیون متر مکعب کمبود آب مواجه می شدیم.

وی افزود: این کمبود و همچنین ضرورت کاهش انتقال آب از سدها برای شرب، ما را به سمت تنوع بخشی منابع تولید و شیرین سازی آب دریا سوق داد و در این ارتباط دو آبشیرین کن برای تامین آب شهرستان های خمیر و بندرعباس تاسیس شد.

به گفته قصمی، در حال حاضر 52 میلیون متر مکعب از طرف آبشیرین کن ها تامین می شود که با جبران کمبود آب در بندرعباس و بندرخمیر حجم 20 میلیون متر مکعب از منابع شرق برای انتقال به بندرعباس را کاهش داد و این ظرفیت جهت توسعه کشاورزی و اشتغال استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد، آب شیرین کن ها علاوه بر تامین کمی نیاز آبی شهرهای بندرعباس و بندرخمیر در ارتقای کیفی منابع آب این کلانشهر نیز تاثیرگذار است.

وی همچنین از آزمایشگاه کنترل کیفی آب بندرعباس به عنوان آزمایشگاه مرجع جنوب شرق کشور یاد کرد و گفت: این آزمایشگاه یکی از مجهزترین آزمایشگاه هاست که کنترل کیفی آب استان را بررسی و مورد ارزیابی قرار می دهد و دارای استاندارد بین المللی 17025 می باشد.

نظر شما