استاندار هرمزگان بیان کرد:

انعقاد تفاهم نامه تامین زمین احداث ۱۲۰۰ مسکن و ساماندهی اشتغال

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۰۹:۳۹:۴۶
کد خبر: ۱۱۰۶۴۸۹
انعقاد تفاهم نامه تامین زمین احداث ۱۲۰۰ مسکن و ساماندهی اشتغال
با هدف تأمین زمین احداث یک‌هزار و 200 مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده های شاهد و ایثارگر، تفاهم نامه ای بین استاندار هرمزگان و رییس بنیاد شهید کشور به امضاء رسید.  

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، همتی استاندار هرمزگان در نشست امضا تفاهم‌نامه تامین زمین احداث مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده های شاهد و ایثارگر هرمزگان، با بیان اینکه هرمزگان از ظرفیت های متنوع و بزرگی بهره مند است، گفت: اقدامات خوبی در راستای افزایش منابع درآمدی برای خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران انجام شده است.

وی افزود: دولت در زمینه توانمندسازی خانواده های شهدا و ایثارگر  از همه ظرفیت ها استفاده خواهد کرد و این آمادگی وجود دارد با تشکیل تعاونی و اعطای تسهیلات، زمینه ورود ایثارگران به بخش کشاورزی که جزء مشاغل کلیدی است فراهم شود.

استاندار هرمزگان گفت: تبدیل فرزندان خانواده های شاهد به نیروهای ماهر و فنی، امکان بهره گیری از توانمندی این نیروها را در صنایع استان تسهیل می کند که در همین راستا اقدامات مطلوبی از سوی بنیاد شهید استان هرمزگان با حمایت مجموعه دولت در استان صورت گرفته است.

همتی، خانواده های معظم شاهد و ایثارگر را ولی نعمتان مردم و انقلاب برشمرد و عنوان کرد: حفظ کرامت خانواده های ایثارگر، وظیفه یکایک شهروندان و مسئولان کشور است و ما به عنوان متولیان دولت در هرمزگان، از هیچ مساعدتی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: با انعقاد تفاهم نامه و اختصاص زمین برای ساخت مسکن ایثارگران، مشکل تأمین مسکن تمامی ایثارگران هرمزگان رفع خواهد شد.

سعید اوحدی نیز در این نشست با اشاره به قانون استفساریه بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه، اظهارداشت: بر این اساس، تمامی مشمولین ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که در زمان برنامه پنجم توسعه در دستگاه‌های اجرایی به هر نحوی شاغل بوده‌اند باید تبدیل وضعیت استخدامی پیدا کنند.

وی ادامه داد: درحوزه اشتغال به دلیل شرایط پیچیده کشور، شش گام "استفاده از ظرفیت‌های قانونی، سفرهای استانی، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها با وزارت صمت و راه و شهرسازی و پیگیری بند ج ماده ۸۸" برای رفع اشتغال جامعه ایثارگری برداشته شده است.

معاون رییس جمهور بیان داشت: در بند (ج) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه بر اشتغال ایثارگران تأکید شده و دولت موظف شده تا پایان این برنامه زمینه اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان را در ادارات دولتی فراهم آورد.

اوحدی اضافه کرد: براساس بند (ذ) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه تبدیل وضعیت نیروها باید تا پایان این برنامه اتفاق بیفتد که در ماده ۲۱ قانون جامع خدمات ایثارگران نیز به این امر تأکید شده است.

در پایان این نشست، تفاهم نامه ساماندهی اشتغال خانواده های شاهد و ساخت یک‌هزار و 200مسکن برای خانواده های ایثارگر استان منعقد شد. 

 

نظر شما