استاندار هرمزگان خبر داد:

رشد دو برابری تولید برق در استان هرمزگان

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۰۸:۵۱:۰۵
کد خبر: ۱۱۰۸۱۹۰
رشد دو برابری تولید برق در استان هرمزگان
استاندار هرمزگان، با اشاره به اهمیت و نقش صنعت آب و برق در جهش تولید، گفت: صنعت آب و برق پر اهمیت ترین زیرساخت تمام کشور است و استان هرمزگان در حوزه صنعت آب و برق، جزء سه استان برتر کشور محسوب می‌شود.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،  فریدون همتی در آئین قدردانی از دست اندرکاران پویش "الف ب ایران" که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو در شرکت آب منطقه ای استان هرمزگان برگزار شد، عنوان کرد: اتفاقی که در این پویش افتاد حاصل تلاش جمعی مدیران، کارشناسان، مهندسین و کارگران این بخش بود و از تمام کسانی که در پویش الف ب ایران تلاش کردند، قدردانی می کنم.
 
وی ادامه داد: امروز کشور ما در جنگ اقتصادی با دشمنان، شرایطی مشابه دوران دفاع مقدس را تجربه می‌کند و از طرفی شیوع کرونا نیز این دشواری را دو چندان کرده است.
 
استاندار هرمزگان با تشکر از تلاش همه پرستاران، پزشکان و کادرهای درمانی، افزود: پرستاران با وجود اینکه می دانند پر خطرترین نقطه شیوع کرونا در بیمارستان‌ها است اما همچنان با احساس مسئولیت و اعتماد به نفس برای خدمت رسانی و رسیدگی به بیماران، حضور پیدا می‌کنند.
 
همتی تصریح کرد: همان‌طور که در دوران دفاع مقدس هر لحظه امکان شهادت رزمندگان وجود داشت، در بیمارستان ها نیز همین شرایط برقرار است و به همین جهت می توان گفت ایثار پرستاران، پزشکان و کادر درمان در زمره رزمندگان دفاع مقدس است.
 
وی گفت: ملت ایران در این شرایط جنگ اقتصادی و تحریم های دشمنان، گام های بزرگی برداشته که نمونه آن در صنعت آب و برق است که اتفاقات مثبتی رقم زده است.
 
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: پویش الف ب ایران ابتکار خوبی بود که توسط وزارت نیرو در تمام کشور به اجرا درآمد و دولت در شرایط تحریم و کرونا توانست در این حوزه بسیار موفق عمل کند.
 
همتی بیان داشت: کشور ایران در بخش های نرم افزاری، سخت افزاری، بهداشتی و نظامی گام های بسیار خوبی را برداشته است و در برخی از حوزه ها مانند مقابله با کرونا از کشورهایی که ادعای توسعه یافتگی دارند نیز بهتر عمل کرده است.
 
وی با اشاره به اهمیت تولید برق در استان هرمزگان، اظهار داشت: طی چهار سال گذشته میزان تولید برق در استان هرمزگان بیش از دو برابر افزایش یافته است و توانستیم تابستان امسال را با تامین مناسب برق پشت سر بگذاریم.
 
استاندار هرمزگان با بیان اینکه بازسازی مخزن های آب شهر بندرعباس موجب تحول مهمی در این عرصه شد، عنوان کرد: به ازای آبی که برای بندرعباس تامین شده است، آب سدهای شمیل و نیان و استقلال میناب را برای کشاورزی آزاد می کنیم.
 
همتی با اشاره به اجرای طرح آبیاری قطره ای در استان هرمزگان، ادامه داد: تلاش ما این است که آب شرب تمام نقاط ساحلی به عمق 100 کیلومتر از طریق آب شیرین کن تامین و آب سفره های زیرزمینی برای توسعه کشاورزی استفاده شود.
 
وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که مطالعه سد سدیج و احداث سد گابریک سرعت بخشیده و منابع مالی مورد نیاز آن در بودجه تامین شود.
 
استاندار هرمزگان یادآور شد: در شهرستان حاجی آباد در تلاش هستیم که سه هزار هکتار زمین بایر را از طریق آب شیرین کن با کشاورزی و ایجاد گلخانه آباد کنیم که می توان گفت گام بزرگی در راستای جهش تولید و اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.
 
همتی با اشاره به اهمیت و نقش صنعت آب و برق در جهش تولید، بیان داشت: صنعت آب و برق پر اهمیت ترین زیرساخت تمام کشور است و استان هرمزگان در حوزه صنعت آب و برق، جزء سه استان برتر کشور محسوب می‌شود.
 
وی افزود: هشت هزار چاه دائمی در هرمزگان وجود دارد که می توان با احداث استخر باعث توسعه پرورش آبزی پروری با استفاده از این چاه ها شد و بهره‌وری آب را ارتقاء داد که این امر نیازمند آموزش صحیح و فرهنگ سازی است.
 
استاندار هرمزگان عنوان کرد: چهار سال اخیر از نظر اعتبار و اقدامات انجام شده، از بهترین سال های تاریخ استان هرمزگان بوده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز