در دیدار مدیرکل شیلات هرمزگان و رئیس شوراهای استان هرمزگان مطرح شد:

نقش مهم شورا در آگاهی بخشی و فرهنگ سازی جوامع محلی در خصوص فعالیت های شیلاتی

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۱:۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۱۰۹۶۵۶
نقش مهم شورا در آگاهی بخشی و فرهنگ سازی جوامع محلی در خصوص فعالیت های شیلاتی
مدیرکل شیلات هرمزگان و رئیس شوراهای استان هرمزگان، در دفتر مدیر کل شیلات استان در راستای افزایش تعاملات و استفاده بهتر از ظرفیت های موجود جهت توسعه هرمزگان دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در این دیدار مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه  شوراهای استان می توانند رابط دستگاه های اجرایی و جوامع محلی باشند گفت: بدون شک ظرفیت های خوب شوراهای شهر و روستا می تواند در توسعه فعالیت های شیلاتی در سرتاسر استان تاثیر گذار باشد.

عبدالرسول دریایی با اشاره به جایگاه ویژه شورا ها در بین مردم گفت: شوراهای شهر  و روستا در بخش های مختلف به ویژه جلوگیری و کنترل پدیده شوم صید غیر مجاز  و توسعه آبزی پروری می توانند نقش مهمی در آگاهی بخشی،آموزش و فرهنگ سازی در جوامع محلی داشته باشند.

وی با اشاره به استفاده گسترده از تورهای غیرمجاز در برخی نقاط استان و شهرهای ساحلی از شوراها خواست تا در فرهنگ سازی عدم استفاده از روش های صید مخرب به ویژه تورهای غیرمجاز ورود کنند.

دریایی همچنین با اشاره به ظرفیت های خوب آبزی پروری در استان هرمزگان و حمایت از جامعه صیادی برای ورود به آبزی پروری گفت: خوشبختانه هرجای استان که صیادان به صنعت آبزی پروری ورود کرده اند شاهد موفقیت های چشمگیر آنان بوده ایم.

مدیر کل شیلات هرمزگان همچنین با  تاکید بر اینکه شیلات هرمزگان از هیچ تلاشی برابر با ظوابط در جهت کمک به جامعه محلی و روستایی به ویژه در راستای اشتغال زایی و رونق اقتصادی دریغ نخواهد کرد، از رئیس شورا ها خواست تا در بخش آگاهی بخشی صید وصیادی مسئولانه و همچنین ترویج آبزی پروری های کلان و خرد اقتصادی با جدیت بیشتری ورود کنند.

در ادامه رئیس شوراهای استان هرمزگان با بیان اینکه شیلات و فعالیت های شیلاتی بدون شک یکی از محورهای مهم توسعه هرمزگان است گفت: خوشبختانه در سال های اخیر شیلات به خوبی توانسته نقش خود را در توسعه استان ایفا کند.

مدنی تصریح کرد: بدون شک شوراهای استان میتوانند در پیشبرد اهداف دستگاه های اجرایی و رسیدن هرمزگان به جایگاه واقعی خود نقش بسزایی داشته باشند که این نیازمند حمایت بیشتر دستگاه های اجرایی است.

نظر شما