تولید بادمجان سفید برای نخستین بار در هرمزگان

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۳:۳۱:۲۵
کد خبر: ۱۱۱۱۱۲۱
تولید بادمجان سفید برای نخستین بار در هرمزگان
مسوول بخش زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، گفت: بادمجان سفید برای نخستین بار در شهرستان میناب از توابع استان هرمزگان تولید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،  حامد حسن زاده با اشاره به تولید بادمجان سفید در هرمزگان برای نخستین بار اظهار کرد: از مهم‌ترین مزایای بادمجان سفید نسبت به بادمجان‌های معمولی سیاه و بنفش، می‌توان به عدم وجود مواد حساسیت‌زا در بافت میوه آن اشاره کرد.

به گفته وی،  برخی افراد به بادمجان معمولی حساسیت داشته و قادر به مصرف آن نیستند، این حساسیت در استفاده از بادمجان سفید وجود نداشته و این افراد می‌توانند بدون عوارض از این نوع بادمجان استفاده کنند.

مسوول بخش زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان تصریح کرد: علی‌رغم این‌که توده‌های محلی بادمجان سیاه و بنفش در ایران وجود دارد، ولی هیچ نوع روشی برای تولید بومی بادمجان سفید در کشور وجود نداشت که تلاش‌های صورت‌گرفته در جهت دریافت این فناوری از سایر کشورها نیز تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

حسن زاده ادامه داد: متخصصان داخلی دست به کار شده و کار تحقیقاتی به مدت ۴ سال را روی این گونه جدید انجام داده و به این فناوری دست یافتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با معرفی این ارقام، کشور از واردات بذر هیبرید بادمجان سفید بی‌نیاز و از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز