صدور اولین شناسنامه تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۰:۲۷:۵۵
کد خبر: ۱۱۱۲۲۳۳
به مناسبت هفته ثبت احوال و با حضور رشیدی سرپرست اداره کل ثبت احوال هرمزگان، ناجی معاون سیاسی امنیتی استانداری و جمعی از مسوولان استانی، اولین شناسنامه در راستای اجرای قانون‌ تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان اتباع خارجی صادر و به این خانواده تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، در این مراسم ، راشد رشیدی ضمن اشاره به نقش و جایگاه ثبت احوال اظهار داشت : ثبت و صدور اسناد هویتی ، ابزاری برای ایجاد پایگاه جامع شناسایی ایرانیان است . شناسنامه وکارت هوشمند ملی اسناد معتبری هستند  که هر ایرانی در محیط مجازی و غیر مجازی بوسیله آنها موردشناسایی قرار می گیرد .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سازمان ثبت احوال کشور در تمامی پروژه های مهم دولت نقش تاثیر گذاری داشته است از جمله سهام عدالت ، هدفمند سازی یارانه ها و اماده سازی زیرساخت های دولت الکترونیک با صدور کارت هوشمند ملی ، در رخدادهای مهم سیاسی بحث انتخابات، میز خدمت الکترونیکی.

در ادامه سرپرست اداره کل  ثبت احوال هرمزگان عنوان کرد: یکی از قوانین و کارهایی که اجرا نشده بود و به چالشی برای برخی خانواده ها تبدیل شده بود، تعیین هویت و صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی بود که خوشبختانه با اجرای این قانون، مشکل این خانواده ها نیز برطرف خواهد شد.

رشیدی ادامه داد:در حال حاضر بیش از ۸۰۰ خانواده برای این قانون در استان تشکیل پرونده داده‌اند و اکنون برای شش مورد شناسنامه صادر شده‌است.

ناجی ضمن تبریک هفته ثبت احوال و یکصد و دومین سال تاسیس سازمان ثبت احوال اظهار داشت : سازمان ثبت احوال سازمانی  مهم و تاثیر گذار است که همه مردم به نوعی با ان در ارتباط هستند هیچ دستگاه و سازمان و حتی بنگاه اقتصادی بدون در اختیار داشتن جداول و نمودارهای آمار و اطلاعات جمعیتی قادر به برنامه ریزی صحیح و متقن نمی باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان در این آیین اظهار داشت: هر شخصی که بر روز زمین زندگی می کند خود را متعلق به یک سرزمین می داند و به آن تعلق خاطر دارد،  در ایران تعیین و تثبیت این تعلق خاطر بر عهده سازمان ثبت احوال می باشد که بخشی از فعالیت های این سازمان است.

وی اظهارداشت : یکی از مهمترین سازمان هایی که در کشور فعالیت میکند سازمان ثبت احوال است که اساس برنامه‌ریزی‌های کشور نیز طبق آمار و ارقامی است که از سوی این سازمان اعلام می شود.در گذشته به خاطر مسایلی که در کشورهای همسایه به خصوص افغانستان وجود داشت، تعداد زیادی از اتباع این کشور به ایران آمدند وبحث تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی همشه مورد بحث بوده و با اجرای این قانون‌ مشکل آنها برطرف خواهد شد.

در ادامه مدیرکل اتباع خارجی استانداری هرمزگان گفت:تاکنون هزار و ۹۷ نفر برای صدور شناسنامه درخواست خود را ثبت کرده‌اند که در اولین گام برای ۸۶۹ تقاضا شناسنامه صادر خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۶۳۲خانوار که بیش از ۵۰درصد از درخواست های ثبت شده می باشد دارای عقد نامه رسمی هستند که مشکل زیادی برای صدور شناسنامه ندارند و مابقی نیز بدون عقدنامه بوده که از طریق دستگاه قضایی مشکل این خانواده ها نیز برطرف خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز