مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

تامین مسکن خانواده حادثه دیدگان شرکت ماهی سوزا

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۰:۵۵:۴۱
کد خبر: ۱۱۱۲۲۵۴
تامین مسکن خانواده حادثه دیدگان شرکت ماهی سوزا
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: علاوه بر پرداخت دیه حادثه دیدگان شرکت صبا مجد قشم در سوزا، پنج واحد مسکونی برای خانواده ایشان ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سلیمان رنجبری با اعلام این مطلب گفت: زمین مسکونی و مجوز ساخت این واحدها توسط سازمان منطقه آزاد قشم و ساخت آن‌ها توسط کافرمای شرکت انجام می‌شود.

وی تعداد حوادث ناشی از کار در سال جاری را ۲۶ مورد ذکر و تصریح کرد: برای جلوگیری از تکرار حادثه ‌های مشابه، گروهی متشکل از کارشناسان ایمنی و سلامت کار و بازرس از اداره‌های کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مرکز بهداشت قشم از صنایع این شهرستان به صورت مستمر بازدید می‌کنند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: موارد نقص ایمنی به صورت کتبی به واحدهای دارای نقص، اعلام و رونوشت آن به دادستان قشم تحویل شد تا با پیگیری جدی واحدهای صنعتی این رقم کاهش یابد.

به گفته رنجبری، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزش ایمنی، نظارت مسوول ایمنی برای کارگران شرکت‌ها، ایجاد کارگروه برای کاهش حوادث ناشی از کار و برگزاری جلسه هفتگی از سایر اقدامات مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم است.

وی تاکید کرد: همچنین برای کنترل دستورالعمل‌های بهداشتی صنایع و شرکت‌ها نیز با همکاری اداره صنایع و بهداشت شهرستان قشم، بازدیدهای دوره ای و سرزده از واحدهای مذکور انجام شده است.

این مقام مسوول افزود: بیش از ۹۰ درصد شرکت‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند و مابقی به دلیل شرایط کاری خاص مانند جمع‌آوری میگو در استخر، امکان استفاده از ماسک را ندارند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطر نشان کرد: تا کنون هیچ شرکتی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ها پلمب نشده است، اما به برخی واحدها تذکر داده شد تا در موعد مقرر نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز