ایجاد راه دسترسی سریع از منطقه پشتکوه به مرکز شهر سیریک

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۰۸:۴۸:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۳۴۶۷
استاندار هرمزگان دو دستور ویژه را برای دسترسی آسان مردم و کشاورزان منطقه پشتکوه به مرکز شهرستان سیریک و تامین منابع آبی بخش کشاورزی این شهرستان صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،  فریدون همتی استاندار هرمزگان در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی گلخانه ۵۰ هکتاری هیدروپونیک، دو دستوز ویژه صادر کرد.

وی با تاکید بر لزوم احداث راه ارتباطی منطقه پشتکوه به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی شهرستان به مرکز شهر سیریک، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان را موظف کرد تا پایان سال جاده دسترسی ۱۲کیلومتری پشت کوه به مرکز شهر سیریک را احداث کند.

با احداث این محور ارتباطی، مسیر دسترسی کشاورزان و مردم منطقه پشت کوه به مرکز شهرستان، ۴۰کیلومتر کوتاه تر می شود.

استاندار هرمزگان همچنین دستورات لازم را به منظور تامین منابع آبی برای توسعه بخش کشاورزی در منطقه پشت کوه صادر و اداره آب منطقه ای هرمزگان را موظف کرد با انجام کامل طرح مطالعاتی احداث سد بر روی رودخانه مرک، عملیات اجرایی آن را در سال ۱۴۰۰ و از محل اعتبارات طرح توسعه سواحل مکران آغاز کند.

طرح مطالعاتی احداث سد بر روی رودخانه مرک در شهرستان سیریک با ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و با ۱۶۰میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره سازی آب، امکان توسعه کشاورزی در سطح ۲هزار هکتار از اراضی شهرستان سیریک فراهم می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز