استاندار هرمزگان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان:

معرفی دستگاه‌های تعلل کننده در اجرای مصوبات کارگروه رفع موانع تولید به دستگاه قضایی

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۸:۵۶:۴۵
کد خبر: ۱۱۱۸۰۶۸
استاندار هرمزگان با اشاره به الزام اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شرایط جنگ اقتصادی، افزود: هر یک از دستگاه های اجرایی که مصوبات این کارگروه را اجرا نکنند، به مراجع قضایی معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان،  فریدون همتی با تأکید بر برآورد ظرفیت تولید اسمی و فعلی واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی استان طی یک هفته آینده، گفت: تولیدات صنایع بزرگ استان از جمله فولاد، آلومینیوم، سیمان، روی و ... طی ۹ماهه سال‌جاری هفت هزار و ۹۲۷میلیون تن بوده که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل هشت درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به الزام اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شرایط جنگ اقتصادی، افزود: هر یک از دستگاه های اجرایی  که مصوبات این کارگروه را اجرا نکنند، به مراجع قضایی معرفی می شوند.

استاندار هرمزگان در خصوص تعیین تکلیف واحدهای تولیدی تملیکی بانک های استان، گفت: هیچ از بانک های استان حق ندارند واحد تولیدی را تملک کنند که منجر به تعطیلی آن شود.

همتی با اشاره به طرح های قابل افتتاح حوزه صنعت معدن و تجارت استان، تصریح کرد: چندین پروژه مهم در حوزه صنعت، معدن و تجارت با اعتبار ۳۹۰میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای نزدیک به شش هزارنفر در دهه فجر سال جاری آماده افتتاح و بهره برداری می شود.

وی با اشاره به طرح ها و پروژه های قابل افتتاح بخش کشاورزی، تصریح کرد: ۴۲۸پروژه کوچک و بزرگ تا پایان سال‌جاری با ۹۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری آماده بهره برداری می شود.

همتی افزود: ۳۷۷پروژه احداث گلخانه با ۷۵۰میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲هزارنفر و راه اندازی ۴۰واحد صنایع تبدیلی با ۱۲۰میلیاردتومان سرمایه گذاری از جمله مهمترین پروژه های قابل افتتاح بخش کشاورزی تا پایان سال جاری است.

استاندارهرمزگان گفت: ۷۲پروژه گردشگری شامل احداث مجتمع های گردشگری و پذیرایی، هتل، اقامتگاه بومگردی و سنتی و ... توسط بخش خصوصی  با پیشرفت فیزیکی بین پنج تا ۹۵درصد در سطح استان در حال اجراست که ۲۰پروژه با حجم کل سرمایه گذاری ۲۵۶میلیارد تومان و با ایجاد اشتغال برای ۶۳۳نفر تا پایان دولت به بهره برداری می رسد.

همتی اضافه کرد: ۱۲پروژه گردشگری نیز با سرمایه گذاری بیش از ۹۳میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۳۲۴نفر تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

استاندار هرمزگان با اشاره به مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور در خصوص رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست واحدهای تولیدی، درنشست کارگروه رفع موانع تولید استان دستور داد مشکلات مربوط به واحدهای کشاورزی، شیلات، شهرک صنعتی خلیج فارس و تیاب، در کمیته کاری توسط دستگاه های مرتبط بررسی و سپس به کارگروه رفع موانع تولید استان ارجاع شود.

در نشست امروز همچنین با مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، با بخشودگی جریمه بدهی یکی از شرکت های صنعتی استان به تأمین اجتماعی و درخواست ۳۰متقاضی تسهیلات صنعتی، صنفی و کشاورزی به ارزش ۴۲۵میلیارد ریال موافقت شد.

نظر شما