رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان خبر داد:

لزوم بیمه محصولات کشاورزی جهت خسارت سرمازدگی

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۹:۰۳:۱۷
کد خبر: ۱۱۱۸۰۷۶
لزوم بیمه محصولات کشاورزی جهت  خسارت سرمازدگی
رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، در جلسه شورای بخش کشاورزی با اشاره به سرمازدگی محصولات کشاوزری از کشاورزان استان خواست محصولات کشاورزی خود را بیمه کرده تا خسارت سرمازدگی به آنها تعلق گیرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی باقرزاده همائی در جلسه شورای بخش کشاورزی که ظهر امروز با حضور مدیران بخش کشاورزی این استان برگزار شد، اظهار کرد: در بحث صدور مجوزها بایستی در جهت رضایت مردم با فوریت فعالیتهای مرتبط با صدور مجوز فعالیت های کشاورزی انجام شود.

وی همچنین با تاکید بر تسریع در امورات ارباب رجوعان و سرمایه گذاران افزود: دغدغه مقام معظم رهبری و تمامی مسوولین نظام اجرای طرح های سرمایه گذاری بوده و در این جهت بهره برداران و سرمایه گذاران در بخش کشاورزی که در جهت امنیت غذایی مردم نقش مهمی ایفا می کنند بایستی حمایت شوند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان با اشاره به سرمازدگی محصولات کشاورزی ادمه داد: امسال بخاطر سرمای شدید کشاورزان استان با سرمازدگی محصولات کشاورزی مواجه بوده که انتقال کشت سبزی و صیفی به گلخانه ای تنها راه حل آن می باشد.

باقرزاده همچنین با تاکید بر انجام اقدامات ترویجی در مناطقی که با سرمازدگی محصولات کشاورزی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: کشت سبزی و صیفی در این مناطق به سمت کشت گلخانه ای هدایت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کارخانه تولید خوراک آبزیان به اندازه کافی در استان وجود دارد، اظهار کرد: خوارک دست ساز برای تغذیه آبزیان در مزارع پرورش میگو و ماهی استفاده نشود و تهیه و توزیع خوراک آبزیان بایستی در چارچوب بهداشتی انجام شود.

این مسوول ابراز داشت: تشکل های بخش کشاورزی برای خریداری نهاده های کشاورزی اقدام کنند.

باقرزاده همچنین بر یکسان سازی قیمت دام زنده تاکید کرد و افزود: تعزیزات بر یکسان سازی قیمت دام های زنده در کشتارگاه ها نظارت بیشتر نماید.

وی در پایان با اشاره به سرمازدگی محصولات کشاوزری از کشاورزان استان خواست محصولات کشاورزی خود را بیمه کرده تا خسارت سرمازدگی به آنها تعلق گیرد.

نظر شما