مدیر علمل شرکت گاز هرمزگان خبرداد:

مشترکین کم مصرف قبض گاز را رایگان دریافت می کنند

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۰:۴۹:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۹۴۴۹
مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان گفت: از اول دی‌ماه؛ مشترکین خانگی در استان هرمزگان که میزان مصرف آن‌ها کم‌تر از الگوی مصوب شده باشد، از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره مند می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،فواد حمزوی با اشاره به موضوع پیشنهاد وزارت نفت و مصوبه ای که به تصویب هیات وزیران رسید، اظهار کرد: طبق این مصوبه، قیمت گاز مشترکین کم مصرف گاز طبیعی از ابتدای دی ماه امسال با تخفیف 100 درصدی محاسبه شده و این بخشودگی شامل گاز‌بها و همه هزینه‌های مرتبط با آن شامل مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی است .

وی هدف از اجرای این طرح را تشویق مشترکین به رعایت الگوی مصرف بهینه گاز عنوان کرد و افزود: ترغیب مشترکین پرمصرف به تغییر رفتار مصرف ،کاهش مصارف غیرضروری و نهادینه‌سازی مصرف صحیح گاز طبیعی نیز از دیگر اهداف این طرح می باشد.

حمزوی تصریح کرد: طبق اعلام مصوبه هیات وزیران در ایام سرد سال، مشترکان در اقلیم‌های ۱، ۲ و ۳ اگر در هر ماه کمتر از ۲۰۰ متر مکعب گاز مصرف کنند، از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره‌مند خواهند شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان هرمزگان افزود: بر اساس این مصوبه، میزان مصرف مجاز برای اقلیم ۴ در ایام سرد سال ، ۱۵۰ مترمکعب در ماه و برای اقلیم ۵ نیز، ۱۰۰ مترمکعب در هر ماه تعیین شده است که در استان هرمزگان، شهرستان حاجی آباد جز اقلیم 4 و مابقی شهرستان های آن  بنا به شرایط آب و هوایی جز اقلیم پنجم محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: در ایام گرم نیز همه اقلیم ها از نیمه دوم فروردین تا نیمه اول آبان در صورتی که مصرف 45 متر مکعب درماه و کمتر را داشته باشند؛ از تخفیف این طرح بهره مند خواهند شد.

حمزوی ابراز کرد:مشترکین گاز در استان هرمزگان نیز می توانند با اصلاح الگوی مصرف خود مشمول این طرح شوند  و مشترکینی که میانگین مصرف  خود  در سال جاری را نسبت به سال های 96 و97 به میزان 10 درصد کاهش دهند، از تخفیف 15 درصدی گازبها  برخوردار می شوند و اگر مشترکان پر مصرف به نسبت سال ۹۶ و ۹۷، بیش از ۱۵ درصد افزایش مصرف داشته باشند، قیمت کل گاز مصرفی آن‌ها،  ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز