رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان میناب خبرداد:

مهار آتش سوزی در اراضی جنگلی میناب

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۱:۴۴:۴۳
کد خبر: ۱۱۲۰۱۱۹
مهار آتش سوزی در اراضی جنگلی میناب
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان میناب، از مهار آتش سوزی به میزان 1500 مترمربع در اراضی جنگلی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، میناب خسرو بهرامی نژاد گفت: این اراضی که در حاشیه اراضی مستثنیات اشخاص در اراضی موات بحل محدوده ی روستاهای سرمست و گودو در بخش بندزرک این شهرستان مورد حریق واقع گردیده بود با هماهنگی انجام شده با اهالی منطقه، آتش نشانی و تلاش نیروهای یگان حفاظت به طور کامل مهار گردید.

وی به اهمیت اشراف داشتن به شرایط اقلیمی منطقه و احداث آتش برها در سطح جنگل اشاره کرد و افزود به جهت سختی امر اطفا و گستردگی حریق در سطح اراضی جنگلی شرکت دادن جوامع محلی، اهالی منطقه و بهره برداران در اطفای حریق امری اجتناب ناپذیر و ضروری می باشد.

این مقام مسئول افزود: همیشه بزرگترین خسارات جانی و مالی بر اثر کوچکترین بی احتیاطی بوجود می آید. یک چوب کبریت باعث از بین رفتن جنگل عظیمی می شود. سهل انگاری مهمترین عامل ایجاد آتش سوزی در یک منطقه است.

بهرامی نژاد یاد آورشد: مشارکت و اطلاع رسانی مردمی امکان حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت این اداره را فراهم می ‌کند و به همین منظور خط تلفن 1504 به عنوان پل ارتباطی به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی است و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف از اراضی ملی و آتش سوزی سریعا گزارش تا اقدامات لازم انجام گیرد.

نظر شما