استاندار هرمزگان بیان کرد:

افزایش منابع تسهیلات بانکی احداث گلخانه ها در سال ۱۴۰۰

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۰۹:۲۷:۴۰
کد خبر: ۱۱۳۶۸۷۱
افزایش منابع تسهیلات بانکی احداث گلخانه ها در سال ۱۴۰۰
استاندار هرمزگان، گفت: با نظر مساعد اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، طی سال آینده 100 میلیارد تومان اعتبار آبخیزداری از محل اعتبارات ملی سازمان جنگل ها و مراتع به هرمزگان اختصاص پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مصوبات و نتایج سفر به شرق هرمزگان با حضور استاندار هرمزگان، معاونان وزاری جهاد کشاورزی و نیرو، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران استانی تشکیل جلسه داد.

فریدون همتی با بیان اینکه در خصوص هر یک از مصوبات سفر اخیر کمیسیون کشاروزی به شرق استان تصمیمات خوبی گرفته شد، اظهار داشت: در خصوص رشد کشت گلخانه‌ای در شرق هرمزگان که از مناطق مستعد و از قطب های کشاورزی ایران محسوب می شود، مقرر شد با توجه به تشکیل بیش از 500پرونده احداث گلخانه در استان، اقدامات لازم از سوی بانک کشاورزی به منظور تخصیص اعتبارات در سال آینده صورت بگیرد.
 
وی افزود: همچنین با توجه به بازدید اخیر کمیسیون کشاورزی و مباحث مطرح شده در استانداری هرمزگان با حضور اعضای این کمیسیون، کمک به جهش تولید در بخش شیلات در سواحل استان در دستور کار کمیسیون قرار گرفته و مقرر شد موانع سرمایه گذاری در این بخش برطرف شود که سال آینده رشد خوبی در حوزه پرورش آبزیان در منطقه داشته باشیم.
 
همتی افزود : عدم صدور مجوز صیادی و مشکل تأمین سوخت صیادان بومی نیز یکی از دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست بود که این موضوع از طریق سازمان شیلات و شرکت پخش فرآورده های نفتی به زودی تعیین تکلیف می شود.
 
مقام عالی اجرایی استان، بیان داشت: حمایت و تامین اعتبار زیرساختهای برق مزارع میگو، تخصیص ردیف اعتباری ویژه برای یگان حفاظت از منابع آبزیان ، تأمین اعتبار برای احداث جاده بین مزارع کشاورزی و شیلاتی ، تامین اعتبار ساخت سه مرکز بازسازی ذخائر آبزیان و حمایت از طرح های پرورش ماهی در دریا به‌صورت یارانه تولید نیز از جمله درخواست های بخش شیلات استان در کمیسیون کشاورزی بود.
 
استاندار هرمزگان، با بیان اینکه در این نشست، هر یک از سازمان ها موظف به پیگیری مشکلات مربوط به حوزه خود شدند، گفت: رفع مشکل آب شرب و تأمین آب بخش کشاورزی، اعطای تسهیلات به منظور جبران خسارت بخش کشاروزی ناشی از سرمازدگی، و مشکلات مربوط به تعیین اراضی ملی نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی، اضافه کرد: با نظر مساعد اعضای کمیسیون کشاورزی، طی سال آینده، 100میلیاردتومان اعتبارات آبخیزداری از محل اعتبارات ملی سازمان جنگلها و مراتع به هرمزگان اختصاص پیدا می کند.
 
همتی تصریح کرد: در این نشست موضوع تامین آب شرب شهرستان میناب از محل سد های استقلال و سرنی، تأمین سوخت چاه‌های کشاورزی در استان، رفع مشکل سوخت با کمک شرکت پخش فرآورده های نفتی و جهاد کشاورزی ، تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی در شورای حفاظت منابع اب استان و شهرستان‌ها و تامین آب بخشی از شبکه میناب در برنامه بازسازی شبکه  مهار آب‌های سطحی در رودخانه های استان و از سد میناب و همچنین موضوع لایروبی رودخانه ها مورد بررسی قرار گرفت.
 
استاندار هرمزگان با اشاره به مصوبات کمیسیون کشاورزی و رفع مشکلات مربوط به تعدیل چاه‌های هرمزگان به عنوان یکی از مطالبات جدی مردمی، گفت: شورای حفاظت از منابع آب استان و شهرستان‌ها متولی تعدیل پروانه‌ چاه‌های کشاورزی شدند.
 
وی اضافه کرد: درخواست های ارجاعی به کمیسیون ماده واحده و ماده 34 اصلاحیه قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آب نیز مقرر شد بررسی و اقدامات قانونی لازم انجام شود.
 
استاندار هرمزگان همچنین با بیان اینکه تمامی مصوبات سفر کمیسیون کشاورزی به استان امروز در نشست کمیسیون کشاورزی در تهران مورد بازبینی مجدد قرار گرفت، عنوان کرد: نتایج و مصوبات این نشست  در خصوص هر یک از موضوعات مطرح شده در نشست امروز، به مراجع قانونی ارسال و مصوبات اجرایی آن در قالب قوانین و بخشنامه های اداری ابلاغ می شود.
 
دکتر همتی همچنین گفت: سال آینده از محل اعتبارات استانی و ردیف مکران در لایحه بودجه، کمک های اعتباری خاصی به منظور توسعه شرق هرمزگان تخصیص پیدا خواهد کرد.
نظر شما