مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان خبر داد:

جابجایی بیش از ۴ میلیون تن انواع کالا تا نیمه بهمن ماه سال "جهش تولید"

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۱:۳۴:۳۲
کد خبر: ۱۱۳۸۱۹۹
جابجایی بیش از ۴ میلیون تن انواع کالا تا نیمه بهمن ماه سال جهش تولید
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از جابجایی بیش از 4 میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان و افزایش 60 درصدی صادرات غیرنفتی تا نیمه بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، قاسم عسکری نسب ضمن تشریح عملکرد  بنادر غرب استان اظهار داشت: از ابتدای سال تا نیمه بهمن ماه در مجموع 4 میلیون و 166 هزار و 321 تن انواع کالا در این بنادر تخلیه و بارگیری شد ه است.

وی افزود: از این میزان، 2 میلیون و 149هزار و 891 تن که رشد 27 درصدی را نشان می دهد مربوط به کالاهای غیر نفتی و 2 میلیون و 16 هزار و 430 تن دیگر به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

عسکری نسب به تخلیه و بارگیری کانتینر های یخچالی نیز اشاره ای داشت و افزود :11 هزار و 489 TEU کانتینر یخچالی با تناژ بیش از 143 هزار تن طی این مدت از بنادر شیوء، آفتاب و چارک به بنادر حاشیه جنوبی خلیج‌فارس صادرشده است .

این مقام مسئول میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را یک میلیون و 112 هزار و 703 تن اعلام کرد و افزود: عمده این محموله های صادراتی شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است که در این بخش از عملیات، افزایش 60 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم .

عسکری نسب با اشاره به افزایش فعالیت های کابوتاژی بیان کرد: از مجموع صادرات غیر نفتی انجام شده، 847 هزار و 869 تن به صورت رویه کابوتاژ (کران بری) در بنادر غرب هرمزگان جابجا شد که رشد 23 درصدی داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در پایان تعداد شناورهای ورودی و خروجی به بنادر غرب هرمزگان  را تا نیمه بهمن ماه  15 هزار و 678 فروند اعلام کرد.

نظر شما