در نشست خرانه دار کشور با مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح شد :

گمرکات هرمزگان برای دولت اهمیت خاصی دارد

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۰:۴۱:۰۵
کد خبر: ۱۱۳۹۲۶۴
گمرکات هرمزگان برای دولت اهمیت خاصی دارد
نشست دکتر اکرمی خزانه دار کل کشور با مدیران دستگاه های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی به ریاست دکتر دسینه نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در این نشست  اکرمی خزانه دار کل کشور گفت؛ حجم گمرک و تجارت خارجی در هرمزگان نشان دهنده اهمیت موضوع گمرکات در هرمزگان است که با توجه به نقش آن در کشور نیازمند نگاه ویژه مرکز به استان هرمزگان میباشد.

وی با بیان اینکه طبیعتا این نگاه در وزارت امور اقتصادی و دارایی وجود دارد افزود: گمرکات هرمزگان برای دولت از اهمیت خاصی برخوردار است و همواره به شکلی دقیق رصد می شود. خزانه دار کل کشور در پاسخ به مشکلات مطروحه در خصوص بحث اموال تملیکی در استان گفت؛ما در بسیاری از موارد با شما هم عقیده ایم و برای حل معضلات استان مشکلات را منعکس می کنیم.

در بخش دیگری از این نشست اکرمی با بیان اینکه وصول مالیات در استان هرمزگان وضعیت مطلوبی دارد افزود ؛ استرداد مالیات ارزش افزوده که به آن اشاره شد نکته بسیار درست و مهمی است که حتما به آن رسیدگی خواهد شد.

وی در پاسخ به موضوع کمبود نیروی انسانی و استخدام در دستگاه های تابعه وزارت در هرمزگان گفت؛ متأسفانه این مشکل بزرگی است که باید به صورت مکتوب توسط دکتر دسینه به عنوان نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در هرمزگان به وزارت ارسال و پیگیری شود.

اکرمی با بیان اینکه ظرفیت های بالقوه بسیاری در استان هرمزگان است افزود؛ متأسفانه این استان تا کنون به جایگاه واقعی خود نرسیده وشاخص های کلان و انتقاداتی که  دسینه مطرح کردند شامل نکات مهمی بود که نشانگر عدم دستیابی به ایده آل هاست.

خزانه دار کل کشور با اشاره به موضوعاتی که پیرامون بیمه های خصوصی و نرخ شکنی ها مطرح شد افزود؛ متأسفانه این موارد وجود دارد و باید به جد رسیدگی شود در غیر اینصورت این اتفاق برای بیمه های دولتی آسیب زننده است.

در بخش دیگری از این نشست نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در هرمزگان به ارائه گزارش عملکرد درآمدهای استانی در سال جاری پرداختند.

دسینه ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل و همکاران امور مالیاتی در استان هرمزگان افزود : خوشبتانه امور مالیاتی با رشد33 درصدی نسبت به مدت مشابه سال98 رشد قابل توجهی داشته که این امر شایسته تقدیر است.

وی در ادامه با بیان رشد 28درصد درآمدهای غیرمالیاتی در استان به رشد41درصدی سپرده گذاری ،23 درصدی مطالبات و33درصدی تسهیلات بانکی اشاره کرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان در پایان با بیان اینکه با جدیت به دنبال تزریق سرمایه به پروژه های سرمایه گذاری در هرمزگانیم و از این طریق می توانیم پروژه های مزیت دار استان هرمزگان را با شتاب بیشتری انجام دهیم و زمینه ساز توسعه استان هرمزگان باشیم.

 

نظر شما