به دنبال پیوستن اتاق بازرگانی بندرعباس به زنجیره جهانی گواهی مبدا محقق شد:

تبریک کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC Iran) به اتاق بازرگانی بندرعباس

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۰:۰۰:۰۴
کد خبر: ۱۱۴۱۳۵۷
تبریک کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC Iran) به اتاق بازرگانی بندرعباس
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس به زنجیره بین‌المللی اعتباربخشی گواهی مبدا ICC پیوست.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، در پی اعلام آمادگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، و انجام مقدمات لازم از سوی آن اتاق، و با هماهنگی‌ها و رایزنی‌های به عمل آمده توسط کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC Iran)، اتاق بازرگانی بندرعباس به زنجیره بین‌المللی رسمی گواهی مبدا مورد تایید اتاق بازرگانی بین‌المللی پاریس (ICC-Paris) پیوست.

پیش از این در سال ۱۳۹۵ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران موفق به دریافت گواهی مبدا بین‌لمللی مورد تایید ICC از پاریس شده بود.

تا کنون بیش از ۷۰۰ اتاق بازرگانی از ۲۶ کشور دنیا به این زنجیره پیوسته‌اند که ساختار یکپارچه‌ای را بین اتاق‌های بازرگانی سراسر دنیا جهت تسهیل تجارت فراهم می‌آورد. با پیوستن به این زنجیره و استفاده از برچسب  معتبر کیفیت بین‌المللی فدراسیون جهانی اتاق‌های بازرگانی در فرم گواهی مبدا، علاوه بر تامین امنیت بالا و امکان استعلام الکترونیکی گواهی‌های مبدا صادره برای تمامی مخاطبان، از اتلاف وقت، توقف محموله‌های صادراتی در گمرکات مقصد و در نتیجه بروز ضرر و زیان احتمالی برای صادرکنندگان جلوگیری به عمل می‌آید.

اتاق‌های بازرگانی کشور با پیوستن به این زنجیره، علاوه بر مزایای عنوان شده به خط مشی‌های بین‌المللی در زمینه صدور گواهی مبدا جهت یکپارچه‌سازی با اتاق‌های بازرگانی سراسر دنیا دست می یابند. همچنین دسترسی به وب‌سایت گواهی مبدا ICC با تاییدیه آنلاین، جلوگیری از صدور اسناد جعلی، دسترسی به بسترهای نرم‌افزاری گواهی مبدا، سریع‌تر شدن فرآیند تایید اعتبار و امنیت بالا از دیگر مزایای پیوستن به زنجیره اعتبار بخشی گواهی مبدا ICC است.

کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC Iran) ضمن تبریک این دستاورد به اتاق بازرگانی بندرعباس و تاکید بر اهمیت موضوع، در صورت درخواست سایر اتاق‌های بازرگانی کشور جهت الحاق به این زنجیره با هدف تقویت و تسهیل تجارت فرامرزی، از موضوع استقبال نموده و مراتب را در دستورکار با ICC پاریس قرار خواهد داد.

نظر شما