تشریح عملکرد یکساله سازمان صنعت، معدن و تجارت به استاندار هرمزگان 

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۰۸:۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۱۵۷۶۵۰
تشریح عملکرد یکساله سازمان صنعت، معدن و تجارت به استاندار هرمزگان 
رئیس سازمان و معاونین و مدیران ستادی با استاندار هرمزگان دیدار نموده و به تشریح عملکرد یکساله سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان پرداختند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در این نشست خلیل قاسمی اعلام کرد: در سال 1399 سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به دستاوردهای خوبی رسید به نحوی که در مقایسه سال 1399 با 1398 در تمام زمینه ها رشد را می توانیم به عینه لمس نماییم.

وی اظهار داشت: در صدور جوازهای تاسیس 7 درصد رشد در تعداد، 574 درصد رشد در میزان سرمایه گذاری رخ داده است.

قاسمی میزان رشد صدور مجوز صنفی را 66 درصد در تعداد و 66 درصد در اشتغال مطرح کرد و افزود: این اتفاق برای سایر حوزه های اعم از معدنی و صنعتی رخ داده به نحوی که در صدور پروانه بهره برداری معدنی 11 درصد در تعداد و 11 درصد در اشتغال و پروانه بهره برداری صنعتی 4 درصد در تعداد و 34 درصد در اشتغال، رشد را مشاهده می کنیم.

وی در ادامه به صادرات غیرنفتی پرداخت و اظهار داشت: حسب برنامه ریزی به عمل آمده در حوزه صادرات بخش های مختلف صنعتی، معدنی ، کشاورزی و شیلاتی در سال 1399 مجموع صادرات تولیدی استان به میزان 5 میلیون و 945 هزار تن و به ارزش دلاری یک هزار و 356 میلیون دلار بوده که نسبت به سال 1398 از نظر تناژ 20 درصد و از نظر ارزش دلاری 10 درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئولمیزان تولید کالاهای صنایع منتخب را از این افزایش تولید مستثنی ندانسته و افزود: در تولید شمش آلومینیوم 92.5 درصد، آهن اسفنجی22.47 درصد، شمش فولادی9.12 درصد، ساخت وتعمیر شناور 11.68 درصد ، قیر 12.76 درصد، صنایع غذایی و دارویی 14.89 درصد، سیمان15.4 درصد که در مجموع تولید محصولات منتخب استان هرمزگان با رشد 31.3 درصد توانست سال 1399 را پشت سر طی کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در مقایسه تولید محصولات منتخب و سهم استان هرمزگان از تولید این محصولات اظهار داشت: : سهم استان از تولید شمش آلومینیوم کشور 37.2 درصد، سهم استان از تولید فولاد کشور 10.15 درصد، سهم استان از تولید سیمان کشور 2.65 ، سهم استان از تولید روغن خوراکی کشور 0.68 درصد است که این آیتم 91 درصد رشد تولید در استان مشاهده می شود.

قاسمی در ادامه افزود: از میزان اشتغال متعهد شده در سال 1399 به تعداد 10 هزار و 200 نفر، حوزه صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با جذب 10 هزار و 323 نفر نه تنها به تعهد اشتغال خود رسیده بلکه بالاتر از میزان تعهد خود، اشتغال ایجاد نموده و تمام این افراد در سامانه رصد ثبت شده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: برای فعال سازی معادن راکد اقدامات برجسته شد که در سال گذشته 41 درصد رشد در فعالسازی معادن ایجاد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان بیان داشت : ذخیره سازی کالاهای اساسی و توزیع گسترده در شبکه های رسمی استان با استفاده از سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت از دیگر کارهای صورت گرفته در سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان بود.

وی در پایان به طرح های نظارتی یکساله 1399 پرداخت و اظهار داشت : تمام تلاش حوزه بازرسی و نظارت، برخورد با متخلفان و معرفی آنها به مراجع ذیصلاح است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز