پژوهشگرحوزه مهدویت خبرداد: 

برگزاری نشست مهدوی با محوریت مفهوم شناسی وبررسی موانع ظهور

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۰۸:۵۶:۲۷
کد خبر: ۱۱۵۷۶۶۰
برگزاری نشست مهدوی با محوریت مفهوم شناسی وبررسی موانع ظهور
نشست مهدوی با محوریت مفهوم شناسی وبررسی موانع ظهور برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،امیر محمد رضایی زارعی گفت:نشست مهدوی با محوریت مفهوم شناسی و بررسی موانع ظهور به همراه تحلیل فیلم هالیوود به مناسبت نیمه شعبان در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری ازسوی موسسه مردم نهاددوستداران صاحب عصرعج برگزارشد.

پژوهشگر عرصه مهدویت گفت:تحریفات و کذبیات رسانه های معاند و فعالیت های دشمنان در راستای اسلام ستیزی و زیر سوال بردن جامعیت اسلام و اعتقادات دینی و مذهبی بر همگان آشکار و هرروزه فعال است اما تحرکات و اقدامات این دشمنان دینی و اعتقادی همزمان با میلاد منجی بشریت حضرت صاحب الزمان مهدوی عج پررنگ تر و شبهات ایجادی بیشتر خواهد شد.

امیر محمد رضایی زارعی گفت:این شبکه ها شبهات متعددی را در رابطه با امام دوازدهم حضرت صاحب الزمان و جامعیت اسلام بیان میکنند که به برخی از شبهات قبلی وارد شده آن هاپاسخ خواهم داد.

وی گفت:رادیو فردا، برنامه ای به نامِ "تابو" تحت عنوان امام زمان؛ باور مذهبی یا تاریخی شکل داد که مجید محمدی جامعه شناس و تحلیلگر مسائل ایران، مقیم ایالات متحده آمریکا دراون بیان میکنه که ما چهارچوب درون دینی و استدلال قدرتمندی از حضور و وجود منجی نداریم اصلا در روایات اسلامی و حتی کُتُب شیعی هم چیزی وجود نداره که در پاسخ به این شبهه با بیان مستندات ، آیات روایات احادیث وحتی مراجع معتبر متعدد باید گفت:۵۱حدیث ازامام علی (ع)،۵حدیث ازامام حسن(ع)،۱۴حدیث ازامام حسین (ع)،۱۱حدیث ازامام سجاد(ع)......همین طورتاخود امام حسن عسکری یازدهمین امام شیعه، درمرجعی چون کمال الدین احادیث متعددی در رابطه با ظهور منجی نقل شده است.

وی گفت:کتابِ امام مهدی از تولد تابعد از ظهور، یک کتاب عربی است که اخیرا موسسه جمکران به ترجمه آن پرداخته و در صفحه ۹۹این کتاب نیززبه همین تیترو عنوان که علمای سنی مذهبی که به ولادت امام زمان اعتراف کرده اند توضیحات متعدد و دقیقی را در این زمینه و با اطلاعات جامع از هریک از این علما آورده است که این خود نیز یکی از منابع و کتب شیعی وتاریخی به حساب می آید و جوانان ما باید بدانند که نه تنها در کتب متعدد بلکه در روایات متعدد نیز به ظهور منجی اشاره شده و توجهی به توهمات پوچ و تحریفات دروغین شبکه های معاند و دشمنان نداشته باشند.

وی در پاسخ به شبهه دیگری از سوی این شبکه گفت:جامعه شناس و تحلیلگر این برنامه بیان میکند که درطول تاریخ تعبیری چون نام مهدی نبوده اصلا اگر منجی راهم فرض بگیریم هست کجای آن به مهدی اشاره کرده ؟

 رضایی زارعی در پاسخ بیان کرد:در ابتدا ثابت کردیم منجی نه تنها در روایات بلکه در کتب و مراجع تاریخی هم آمده و اکنون ثابت میکنیم نام منجی را نه تنها مهدی بلکه پیش از تولد آن حضرت نیز در کتب تاریخی و روایات به آمدن منجی بشریت اشاره شده است.

رضایی زارعی بیان کرد:کتاب کمال الدین وتمام النعمه ی شیخ صدوق ، از علمای شیعه که درقرن چهارم هجری قمری و از عالمان علم حدیث بوده است آن هم در ۲۴کتاب به اسمِ "مهدی" اشاره کرده است یعنی نامِ "مهدی" و"محمد" در روایات شیعه آمده آن هم ۱۲۰۰ ، هزارو صد سال پیش گفته شده است .

وی با اشاره به ساخت برنامه دیگری ازسوی بی بی سی گفت:یک برنامه در شبکه بی بی سی ساخته شد که در آن به نظریه بودن مسئله مهدی و حکومت آن حضرت اشاره کردند با این تعریف که مهدی می آید و او خلیفه ی خداوند است و در دنیا حکومت عدل و داد را برپا میکند همگی بر گرفته از حرفای گذشته و یک نظریه است و ما کتابی نداشتیم در این خصوص و بعد در زمان شیخ مفید بعد از گذشت سال ها شروع کردند به نوشتن کُتُب حوزه مهدویت! که باز در پاسخ به این شبهه باید بگویم:ما آمدیم کتاب و کتاب هایی را نه تنها بعد از تولد حضرت صاحب الزمان امام مهدی عج بلکه پیش از تولد ایشان مورد بررسی قرار دادیم و منابعی داریم از ۱۰۰سال پیش از تولد امام ۱۲ ام بشارت آمدن منجی بشریت موجود میباشد.

رضایی زارعی ادامه داد: کتاب ماسئل عنه الصادق من الملاحم از علی بن یقطین درسال ۱۵۵هجری قمری یعنی ۱۰۰سال قبل از تولد امام زمان آمده است که طبق روایات آمده از پیامبر اکرم (ص)داریم گفته اند ۱۲امین فرزند از پیامبر، همان منجی مقدس است و حتی به دارای غیبت بودن ایشان هم اشاره کرده اند.

وی با بیان کُتب و منابع دیگری گفت:کتاب القائم از علی بن مهریاراهوازی است که به روایات امام رضا(ع) وامام جواد(ع)در این خصوص پرداخته است همچنین کتاب های الحجه والقائم واثبات الرجعه ازفضل بن شاذان ازاصحاب امام رضا(ع)نیز به این امر اشاره دارد .

پژوهشگر عرصه مهدویت درپاسخ به شبهه برنامه صدای آمریکا و زیر سوال بردن غیبت امام زمان عج گفت:دراین برنامه ها نه تنها اسلام و منجی بلکه ولایت فقیه هم مورد هدف تخریب و تحریف است که به چندین شبهه و فعالیت های تخریبی آن ها علیه اسلام و ولایت فقیه و ایران با بیان مستند و ادله کافی پاسخ دادیم اما درپاسخ به بحث غیبت که میگویند شیعیان در ابتدا گمان میکردند ۱۰۰سال سپس ۲۰۰ سال و حالا ۱۲۰۰سال طول کشیده و آن ها ممکن است باز بگویند ۱۰هزار سال دیگر غیبت ادامه دارد که با این سوالات میخواهند ماجرای غیبت و ظهور را زیرسوال ببرند و میگویند درکدام کتاب اشاره شده امام زمان دارای غیبت هست باید مجدد بگویم :کتاب کمال الدین و تمام النعمه شیخ صدوق اگر مکرر این کتاب را ازایشان ذکر میکنیم به پاس قدیمی ترین کتاب شیخ صدوق است و همان طور که درمقدمه کتاب امده ، این کتاب به خواست امام زمان عج نوشته شده و شیخ صدوق میگوید خوابی دیده ام که در آن صاحب الزمان ازمن خواسته است کتابی بنویسم و همچنین گفتیم در کتاب ماسئل عنه الصادق من الملاحم نیز پیش از تولد امام ۱۲ ام آمده است که منجی مقدس می آید و او دارای غیبت است.

وی همچنین دررابطه با غیبت امام زمان گفت:غائب اصلی ماهستیم و او ناظر بر اعمال ورفتار ماست و اینماهستیم که خودرابرای ظهور او باید آماده کنیم و این ماهستیم که باید او را از پروردگار به عنوان یک نیاز طلب کنیم چه بسا که این روزها خیلی ازماها درگیر زرق و برق دنیا شده ایم و نیازمان را که مهدی صاحب الزمان است فراموش کرده ایم اوست که با آمدنش جهان را زیباخواهد کرد.

وی درانتهاگفت:دراین نشست به تحلیل فیلم های ضد مهدویت و بررسی موانع ظهور و پاسخ به تحریفات ضد اسلامی و ایرانی پرداخته شد که بیان هر کدام شرح مفصلی را درپی خواهد داشت که شما میتوانید از طریق صفحه اینستاگرامی موسسه دوستداران صاحب عصر عج از ادامه تحقیقات و پاسخ ها کسب اطلاع کنید.

ngo_dsa_bnd@

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز