استاندار هرمزگان در ستاد استانی مقابله با کرونا:

افزایش ترددهای درون استانی نگران کننده است

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۰۹:۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۱۵۹۰۲۳
افزایش ترددهای درون استانی نگران کننده است
استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از همراهی مردم استان در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی، خواستار افزایش سطح رعایت پروتکل ها شد و گفت: با توجه به تعطیلات دو هفته ای و افزایش ترددهای درون استانی، طی هفته های آتی افزایش و توسعه بیماری غیرقابل انتظار نیست اما اگر طی هفته جاری میزان رعایت پروتکل های بهداشتی ( استفاده از ماسک، شست و شوی مداوم دست ها، رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در اماکن پرتجمع و رعایت فاصله اجتماعی) به 95 درصد افزایش پیدا کند، می توان روند توسعه و چرخه بیماری را کنترل کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان،فریدون همتی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال نو و اعیاد خجسته شعبانیه، با بیان اینکه در نخستین نشست ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور برگزار شد، گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در استان هرمزگان ارائه شد، اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز، دغدغه افزایش ترددها به استان وجود داشت اما بیشترین نگرانی ما افزایش ترددهای درون استانی و شرکت در مراسمات عروسی و عزا بود که علی‌رغم تذکرهای قبلی ستاد ملی و استانی با روند رو به رشدی همراه بود.

وی افزود: عدم رعایت پروتکل ها و در مواردی بی توجهی به دستورالعمل های ابلاغی ستاد استانی، باعث می شود خطر ابتلا به کرونا به‌طور جدی شهروندان را تهدید کند.
رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با اشاره به یکی از مواردی که منجر به ابتلای تعداد کثیری از افراد به کووید19 شده بود، گفت: در منطقه گهکم و در یک مجموعه 19نفره، پس از سفر یکی از افراد این مجموعه به شهرستان داراب در استان فارس و ابتلا به کووید19، این فرد پس از بازگشت به محل کار خود، 17نفر دیگر را نیز مبتلا کرده است.
همتی بیان داشت: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست ها تا حد زیادی از وقوع چنین اتفاقاتی پیشگیری می کند و رعایت این دستورالعمل های ساده می تواند نجات دهنده جان بسیاری از افراد باشد.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه طی بازه زمانی 27اسفندماه 99 تا پنجم فروردین ماه 1400، بیش از 600هزار مسافر از طریق خطوط ریلی، هوایی و زمینی وارد استان شده اند، گفت: این آمار در مقایسه با سال 99 با 15درصد رشد و در مقایسه با سال 98 با 85درصد کاهش همراه بوده است.
همتی اضافه کرد: طی این مدت با کنترل مبادی ورودی به استان، از ورود بیش از 200خودرو به استان جلوگیری و بیش از 2هزار تست کرونا از مسافران خطوط زمینی استان انجام شد که تنها هفت مورد مثبت اعلام شد.
وی همچنین در پاسخ به مطالبات برخی شهروندان و رسانه ها در زمینه برخورد جدی با ورود مسافر به استان، گفت: هرمزگان با توجه به شرایط فعلی و بر اساس رنگ بندی کرونایی اعلامی از سوی وزارت بهداشت در وضعیت زرد قرار دارد و بر مبنای دستورالعمل های ابلاغی منعی برای ورود مسافران وجود ندارد اما در صورتی که با انجام تست از افراد مشکوک به کرونا، نتیجه تست آنان مثبت اعلام شود، از ورود آن ها به استان جلوگیری می شود و یا قرنطینه می شوند.
همتی افزود: از آغاز بیماری کرونا در کشور، کسبه، بازاریان و بخش خدمات همکاری مطلوبی با ستاد ملی و استانی داشتند که باعث شد برخی از این صنوف به شدت متضرر شوند و در کنار توجه به سلامت مردم، باید معیشت خانوارها به‌ویژه کسبه و بازاریان مورد توجه قرار بگیرد.
استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از همراهی مردم استان در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی، خواستار افزایش سطح رعایت پروتکل ها شد و گفت: با توجه به تعطیلات دو هفته ای و افزایش ترددهای درون استانی، طی هفته های آتی افزایش و توسعه بیماری غیرقابل انتظار نیست اما اگر طی هفته جاری میزان رعایت پروتکل های بهداشتی ( استفاده از ماسک، شست و شوی مداوم دست ها، رعایت بهداشت فردی، عدم حضور در اماکن پرتجمع و رعایت فاصله اجتماعی) به 95درصد افزایش پیدا کند، می توان روند توسعه و چرخه بیماری را کنترل کرد.
همتی تصریح کرد: در سال جاری با توجه به پیش بینی تحرک در همه بخش ها اعم از عمرانی، اقتصادی و ... نیازمند همکاری همگانی و مضاعف مردم هستیم که ضمن مهار کرونا، افزایش ایمنی خانواده ها و مدیریت شرایط مناسب فعلی، رونق تولید، فعالیت های عمرانی و اقتصادی در استان را پیگیری کنیم.
بر اساس مصوبه این نشست، مقرر شد با توجه به نزدیکی به فصل تابستان، کمیته ای با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و مدیرعامل شرکت توزیع به منظور پیش بینی تمهیدات لازم  برای پیشگیری از قطعی برق مراکز درمانی و بیمارستانی تشکیل شود.
همچنین با دستور استاندار هرمزگان مقرر شد کارکنان به ویژه کارکنان بخش دولتی که در ایام تعطیلات به خارج از استان سفر کرده اند، باید پیش از ورود به محل کار تست کرونا بدهند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز