آیا واقعا کرونای هندی به استان هرمزگان رسیده است؟

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۳:۰۰:۳۱
کد خبر: ۱۱۷۰۶۸۹
آیا واقعا کرونای هندی به استان هرمزگان رسیده است؟
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان اعلام کرد که تاکنون هیچ مورد کرونای هندی در هرمزگان گزارش نشده است.

به گزارش برنا؛ دکتر فاطمه نوروزیان گفت: ۵ اردیبهشت با یک جهش، ۱۳ نفر بر اثر ابتلای به کرونا در هرمزگان جان باختند و شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به ۱۱۱۹ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه اکنون در مجموع ۴۵۵ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت‌اند، عنوان کرد: از مجموع بستری ها، ۷۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۴نفر از آنها وخیم است.

وی در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از شیوع کرونای هندی در استان هرمزگان، اظهار کرد: از تمامی مسافران، و خدمه کشتی‌ها مخصوصا کسانی که از کشور هند وارد می‌شوند تست کرونا گرفته می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه علائم و خصوصیات کرونای هندی از نظر علمی رسما منتشر نشده است، خاطرنشان کرد: قدرت سرایت گونه کرونای هندی چندین برابر ازکرونای چینی بیشتر است و تشخیص آن با آزمایش‌های مکرر و به سختی است.

وی با بیان اینکه علائم این بیماری هم مانند کرونای چینی، تب، لرز، دل درد و دل پیچه و علائم تنفسی است، اظهار کرد: استفاده از ماسک در همه مکان‌ها و در مکان‌های سر بسته استفاده از دو ماسک، پرهیز از تجمع و مهمانی‌ها از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از کرونای هندی است.

نوروزیان با اشاره به اینکه افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و در جامعه پرخطر قرار دارند بیشتر از قبل توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند، اضافه کرد: نگران مرزهای شرقی استان و مرزهای آبی هستیم و اداره بنادر و شیلات باید از به کار گیری صیادان هندی که تردد به کشورشان دارند خودداری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز