با حضور معاون استاندار هرمزگان

تجلیل از کارگران، گروه کار و واحدهای نمونه هرمزگان

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۳:۵۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۷۱۳۷۸
تجلیل از کارگران، گروه کار و واحدهای نمونه هرمزگان
در آئین برگزاری سی و دومین جشنواره امتنان از کارگران، گروه کار و واحد نمونه هرمزگان که با حضور "رئوفی" معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری و "هادی ابراهیمی" مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، کارگران، گروه کار و واحد نمونه هرمزگان معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان در این مراسم گفت: راز آفرینش و رشد انسان در گرو کار و تلاش است و جامعه ای که افراد آن مشغول به کار باشند، کمتر دچار آسیب های اجتماعی می شوند.

 

"رئوفی" با اشاره به اینکه هرمزگان در مسیر رشد و توسعه در بخش های مختلف اقتصادی است، افزود: بر این اساس هر ساله بر جمعیت کارگری استان افزوده می شود که باید جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی ، برنامه ریزی کرد.

 

وی اظهارداشت: کارگران با حضور پر رنگ خود در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی به اثبات رسانده اند که در جهت پیشرفت و بالندگی میهن اسلامی با جهاد و پایمردی در دو جبهه تولید و حفظ آرمان های نظام از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد و با توجه به نامگذاری امسال، به نام تولید ،پشتیبانی ها ،مانع زدایی ها، نقش کارگران در تحقق این شعار بسیار مهم و تاثیر گذار است.

 

وی در پایان بر واگذاری کارهای پیمانکاری به افراد دارای شرایط تاکید کرد. 

 

مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: هر ساله بمنظور ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش، در سه مرحله مقدماتی در سطح کارگاهی و کارخانه، نیمه نهایی در سطح استانی و مرحله نهایی در سطح ملی، تجلیل از کارگران و گروه کار و واحد نمونه صورت می پذیرد و برگزیدگان طی مراسمی تحت عنوان جشنواره امتنان در استانها و در سطح کشور، تجلیل می شوند.

 

" هادی ابراهیمی" افزود: شناسایی و بررسی علمی و کاربردی، ساماندهی و کارآمد سازی استعداد ها و خلاقیت ها و نو آوری های چهره های برتر جامعه کار و تولید در راستای کاهش موانع و گشودن گره های تولید و ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان شاغلین بخش کار و تولید و همچنین ارج نهادن به تلاش و مساعی کارگران نمونه، تولید کنندگان، کارآفرینان و فرصت آفرینان اشتغال در بخش های مختلف اقتصادی و ارتقاء منزلت و جایگاه کار و تولید از اهداف کلی این جشنواره است.

 

ارائه شیوه های نوین در کار ، ابتکار و نوآوری در زمینه افزایش بهره وری راندمان تو لید یا کاهش ضایعات، اسلامی و اصول اخلاقی، رعایت موارد ایمنی و تلاش در جهت ارتقاء مهارت های شغلی از جمله شاخص های انتخاب کارگران و گروه کار نمونه است.

 

قابل ذکر است که تعداد 945 نفر در قالب کارگر و گروه کار و واحد نمونه در سامانه ثبت نام نموده اند که پس از داوری، کارگران و گروههای کار و واحد نمونه استانی انتخاب و معرفی شدند.

 

*اسامی کارگران، گروه کار و واحد نمونه:*

 

*کارگر نمونه بخش صنعت*: "محمد باقر گلابی" از شرکت فولاد هرمزگان با طرح بازیابی ممبران های اسمز معکوس، استحصال منیزیم هیدروکساید از رسوبات ممبران(بازیابی فیلتر های غشایی آب شیرینکن شرکت فولاد هرمزگان)

 

*کارگر نمونه بخش کشاورزی*: "هاشم ماندگاری" از مزرعه پژوهشی پیارم با طرح ارتقا کیفیت محصول پیارم 

 

*گروه کار نمونه:* "مسعود دهقانی نظام آبادی"، "امید مریدی رضایی"، "سعید سالاری" و "جواد خودستان" از شرکت "تولید روی" با ساخت مخزن پالپر با تجهیزات ثابت و متحرک(همزدگی خاک مورد نیاز صنعت در تمام سطوح)

 

*واحد نمونه* : شرکت آلومینیوم المهدی با مدیرعاملی " حمید مهتدی"، با افزایش و ثبات در اشتغال و تولید طی سالهای اخیر، افزایش صادرات ، ارتقای تسهیلات رفاهی کارگران ، توجه ویژه به امر آموزش، توجه به مبحث تحقیق و توسعه و دارا بودن واحد R&D ، اجرای دستورالعمل های حفاظت فنی و بهداشت کار و ایفای نقش مسئولیت پذیری اجتماعی، بعنوان نمونه معرفی و تقدیر شدند.

 

در این مراسم همچنین از خانه های بهداشت کارگری برتر و برگزیدگان کارفرمایان سلامت محور تقدیر شد.

*برگزیدگان خانه های بهداشت کارگری برتر* :

- شرکت تولید روی بندرعباس 

- شرکت بنا گستر کرانه هرمز 

 

*برگزیدگان کارفرمایان سلامت محور*:

- شرکت هرمز پودر 

- شرکت فولاد هرمزگان 

- پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس 

- شرکت پالایش نفت بندرعباس ( واحد نمونه در دو شاخص سلامت محور و ارتقائ بهبود وضعیت شغلی کارکنان)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز