مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خبر داد؛

کاهش ۴۰ درصدی حوادث ناشی از کار در هرمزگان

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۰۸:۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۱۷۳۳۰۰
کاهش ۴۰ درصدی حوادث ناشی از کار در هرمزگان
به دلیل آموزش های ایمنی به صورت حضوری و مجازی برای کارگران و کارفرمایان، بازرسی های مستمر از کارگاهها، الزام تمامی کارفرمایان به بکارگیری مسئول ایمنی، برگزاری کمیته های حفاظت فنی و تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ، حوادث تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی حوادث ناشی از کار استان در سال گذشته افزود: آموزش های ایمنی به صورت حضوری و مجازی برای کارگران و کارفرمایان، بازرسی های مستمر از کارگاهها، الزام تمامی کارفرمایان به بکارگیری مسئول ایمنی، برگزاری کمیته های حفاظت فنی و تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را از جمله دلایل کاهش حوادث ذکر کرد.

 

هادی ابراهیمی افزود: همچنین در راستای نظارت دقیق بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کارگاههای استان و لزوم حفظ و صیانت از نیروی کار، بازرسی‌های مشترک از بنگاههای استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام شده‌ است.

 

وی بر صیانت از نیروی کار، حمایت از تولید و پایداری بنگاههای اقتصادی در استان تاکید و اضافه کرد: با توجه به شرایط تحریم و کرونا، مشکلات واحدها در کمیسیون های کارگری و کارگروه رفع موانع تولید ، بررسی و برطرف شده به طوری که استان دارای کمترین بحران کارگری است.

 

ابراهیمی در ادامه بیان داشت: مهم ترین ویژگی بازار کار استان، افزایش تقاضا برای ورود به بازار کار است به طوری که هرمزگان بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی کشور را در سال گذشته داشت و به نسبت تقاضا نیز فرصت شغلی ایجاد شده است.

 

مدیرکل تعاون و کار هرمزگان با اشاره به فعالیت ۲۷۵ تشکل کارگری و کارفرمایی و عضویت بیش از ۳۴ هزار عضو در استان گفت: تشکلات کارگری و کارفرمایی بعنوان شرکای اجتماعی و بازوان پرقدرت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند و تعامل شرکای اجتماعی دولت، موجب امنیت شغلی، رونق تولیدات داخلی و بهبود فضای کسب و کار است.

 

ابراهیمی در ادامه گفت: کارشناسان روابط کار این اداره کل سال گذشته بیش از ۳ هزار دادخواست را بررسی کردند که حدود ۸۰۰ رای به صورت سازشی حل و فصل شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه بعنوان هفته کارگر نامگذاری شده، گفت: به دلیل شرایط حاکم بر کشور و گسترش ویروس کرونا، برنامه‌های این هفته با رعایت پروتکل های بهداشتی و برخی به شکل مجازی برگزار ‌شد.

 

وی، برگزاری جشنواره امتنان از کارگران، گروه کار و واحد نمونه، دیدار با خانواده معظم شهدای کارگر، عطرافشانی گلزار شهدا، توزیع بسته های سلامت بین کارگران، دیدار نمایندگان تشکلهای کارگری و کارفرمایی با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و برگزاری رزمایش همدلی را از مهم ترین برنامه هایی عنوان کرد که در هفته کارگر و با رعایت پروتکل های بهداشتی در هرمزگان برگزار شد.

نظر شما