مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد خبر داد؛

بازدید فرماندار شهرستان حاجی آباد از مزرعه کشت گیاهان داروئی

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۰:۲۱:۰۸
کد خبر: ۱۱۸۳۱۲۹
بازدید فرماندار شهرستان حاجی آباد از مزرعه کشت گیاهان داروئی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد با اعلام این خبر گفت : مهندس جهانگیری فرماندار شهرستان به همراه دکتر شادزی مسئول عمران و آبادانی بنیاد علوی بخش احمدی از مزرعه 20 هکتاری کشت گیاهان داروئی روستای حسن آباد کوهشاه شمالی بازدید بعمل آوردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ مهدی عباسپور افزود : کشت گیاهان دارویی و تولید فراورده های آن می تواند به عنوان یک ضرورت ملی و در چارچوب یک برنامه مشخص و جامع، خودکفایی دارویی، اشتغال و توسعه بخش کشاورزی را به دنبال داشته و به عنوان عامل مهمی در ارز آوری برای کشور اثرگذار می باشد.

وی همچنین اضافه کرد : این طرح با مشارکت بنیاد علوی و با هزینه ایی بالغ بر 8000 میلیون ریال در 20 هکتار و با کاشت گیاهان داروئی از قبیل نعناع فلفلی، آویشن ، به لیمو و اسطوخودوس به بهره برداری رسیده است.

عباسپور در پایان افزود : گیاهان دارویی از ارزش خاصی در علوم زیستی، پزشکی و دام پزشکی به لحاظ پیشگیری و درمان بیماریها برخوردار هستند و در سال های اخیر استفاده از گیاهان دارویی به دلیل اثبات اثرات مفید آن، ارزان بودن، نداشتن اثرات جانبی و همچنین سازگار بودن با محیط زیست روزبه روز در حال افزایش است و امیداست با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری شاهد تولید بیشتر گیاهان داروئی در این شهرستان باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز