استاندار هرمزگان خبر داد:

سه پروژه بزرگ آبرسانی در هرمزگان افتتاح می شود

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۴:۱۰:۴۱
کد خبر: ۱۱۸۳۳۶۸
سه پروژه بزرگ آبرسانی در هرمزگان افتتاح می شود
استاندار هرمزگان گفت: با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو، بهره برداری از سه پروژه مهم آبرسانی در استان با اعتبار ۹۰۰میلیارد ریال آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان،  فریدون همتی بیان داشت: به فضل خداوند متعال و در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها، سه پروژه بزرگ در حوزه آبرسانی در قالب پویش هر هفته الف – ب – ایران، فردا (سه شنبه ۴ خرداد ماه ) با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به طرح ها و پروژه های قابل بهره برداری گفت:  طرح ملی انتقال آب از سد سهران به گوهران و ۱۳ روستای مسیربا اعتبار ۶۵۰میلیارد ریال برای آبرسانی به جمعیتی بالغ بر چهارهزار نفر فردا افتتاح می شود.

استاندار هرمزگان، افزود: برای اجرای این طرح آبرسانی، سه باب ایستگاه پمپاژ، ۱۲مخزن با ظرفیت نزدیک به هفت‌هزار متر مکعب، ۹۵کیلومتر کلکتور اصلی و فرعی و ۶۲کیلومتر شبکه توزیع احداث و اجرا شده و دو حلقه چاه حفر و تجهیز شده است.

 همتی، تصفیه خانه فاضلاب تیاب و شبکه جمع آوری را دیگر طرح قابل افتتاح نام برد و عنوان کرد: این پروژه با اعتبار ۱۸۰میلیارد ریال اجرایی شده است و جمعیتی بیش از پنج هزار نفر در افق این طرح پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد : ۱۶کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، دو کیلومتر خط انتقال، چهار ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۸۸۰متر مکعب در شبانه روز در این طرح اجرا شده است.

استاندار هرمزگان همچنین از افتتاح آبشیرین‌کن مهدی آباد فین نیز خبر داد و گفت:  این آب‌شیرین‌کن با ظرفیت ۱۵۰ متر مکعب در شبانه روز با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

نظر شما