استاندار هرمزگان در حاشیه بازدید از پروژه مجتمع طب و درمان طلایی کیش اعلام کرد:

تقاضای سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در هرمزگان

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۰۸:۲۳:۵۲
کد خبر: ۱۱۸۵۳۷۹
تقاضای سرمایه‌گذاری  ۲۰ میلیارد دلاری در هرمزگان
استاندار هرمزگان گفت : هم اکنون این استان در قالب طرح های مختلف، از سوی سرمایه گذاران ۲۰ میلیارد دلار تقاضای سرمایه گذاری ارزی در استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، فریدون همتی در حاشیه بازدید از مجتمع تولیدی طب و درمان طلایی کیش اظهار داشت : این درخواست ها در زمینه های مختلف صنعتی از جمله فولاد و پالایشگاه و گردشگری است که متقاضیان آنها درخواست های خود را به دستگاه های اجرایی مرتبط ارایه کرده اند.

وی با اشاره به قرار گیری در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها و لازمه حرکت در این مسیر اضافه کرد: در این زمینه تیم اقتصادی دولت در استان هرمزگان به صورت مرتب از واحدها و کارخانه های مختلف بازدید و مشکلات آنها در کارگروه های پشتیبانی مطرح می شود تا با ارایه راهکار و حرکت تیمی به معنای حقیقی بتوانیم شعار سال را محقق کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، شرق و غرب و استان طرح های بزرگی در حال آماده شدن برای بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی است تا بتوانیم گام دیگری در تحقق این شعار برداشته شود.

وی یادآور شد: از کار آفرینان، مدیران سرمایه گذاری مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی نیز در خواست داریم مشکلاتی که در این مناطق قابل حل نیست را به استان ارجاع بدهند تا در قالب کارگروه های قانونی و پشتیبانی های کلان کمک کنیم چالش های آنها برطرف شود.

همتی با اشاره به بازدید خود از مجتمع تولیدی طب و درمان طلایی کیش گفت: این مجتمع از واحدهای متروکه جزیره بوده که سرمایه گذار جدید در حال فعال کردن آن در زمینه تولید تجهیزات پزشکی تخصصی، فوق تخصصی و عمومی است.

وی اظهار داشت: انتظار می رود با راه اندازی این کارخانه نیاز کشور در تامین برخی از کالاهای فوق تخصصی برطرف شده و مجموعه دولت در استان نیز از آن برای دریافت تسهیلات و تداوم مسیر تولید حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

مدیرعامل مجتمع تولیدی طب و درمان طلایی کیش نیز در این بازدید گفت: این واحد در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع با یک هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در سه مرحله احداث می شود و برای اتمام تمام مراحل آن ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

سجاد خسروی نژاد با بیان اینکه مرحله اول این طرح با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز و در چند ماه گذشته با افق ۱۰۰ نفر اشتغال به بهره برداری می رسد یادآور شد: طرح در مرحله اول یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و به صورت کلی (مرحله اول تا سوم) نیازمند پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی است.

وی افزود: با اتمام هر سه مرحله طرح برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد و علاوه بر آن سالانه مانع از خروج۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار ارز جلوگیری کرده و ۲۰ میلیون دلار نیز به واسطه صادرات ارز آوری خواهد داشت.

سرمته جراحی مغز، بست های جمجمه، پایه نگهدارنده سر، انواع ست های تزریقی، انواع لوله های تنفسی، دستکش ماینه و جراحی از جلمه محصولات این کارخانه پس از افتتاح خواهد بود.

هم اکنون علاوه بر مراکز تجاری و خدماتی، حدود ۳۴۰ واحد صنعتی و خدمات صنعتی با حجم سرمایه گذاری ریالی ۱۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال و ۵۳۴ میلیون دلاری در زمینه های مختلف از جمله تولیدات "مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی" در این منطقه فعال است و دراین واحدها پنج هزارو ۵۶۷ نفر مشغول به کارهستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز