فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی :

یگان حفاظت بازوهای اجرای بنادر بعنوان جبهه اقتصادی است

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۱:۳۱:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۶۰۵۳
یگان حفاظت بازوهای اجرای بنادر بعنوان جبهه اقتصادی است
فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی ارتقاء توان عملیاتی، تولید امنیت و ایجاد محیطی امن در بنادر کشور را مهمترین محورهای تبیین شده در راستای تحقق شعار سال عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛" جعفر اطمانی " که با هدف نظارت ستادی و بازدید میدانی از عملکرد یگان حفاظت بنادر شرق استان هرمزگان به منظور ارزیابی توان عملیاتی، احراز آمادگی نیروها به هرمزگان سفر کرده است در یادمان شهدای گمنام در بندر شهیدرجایی حاضر و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت سازمان  بنادر یگانی هوشمند، پاسخگو، عملیاتی و در همه عرصه ها جهت برقراری نظم و امنیت و ایجاد محیط امن اقتصادی حضور فعال و چشمگیر دارد خاطر نشان کرد: امنیت یک محصول اجتماعی است و این یگان به  دنبال ایجاد امنیت بصورت مشارکت اجتماعی توسط کلیه آحاد فعال در سطح بنادر است.

اطمانی امنیت بصورت شرکت محور در سطح بنادر را هدف آتی و چشم انداز یگان برشمرد و تصریح کرد: در راستای حفظ جایگاه یگان و ارتقاء سطح دانش و مهارت انتظامی کارکنان آخرین تجهیزات حفاظتی، انفرادی بروز خریداری و در اختیار یگان ها قرار داده شده است .

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر از جمله  مهم ترین  اقدامات یگان در سال جاری را صدور کارت متحدالشکل ویژه ضابطان خاص دادگستری برای کارکنان یگان  عنوان کرد و گفت: بررسی و تایید ساختار یگان در معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور و ارسال به سازمان اداری و استخدامی کشور جهت سیر مراحل تصویب جدول نیروی انسانی، افزایش سهمیه استحقاقی البسه کارکنان یگان های بنادر جنوبی کشور، اختصاص البسه ورزشی مختص کارکنان یگان، تجهیز یگان به ناوگان خودرویی و موتوری را از دیگر اهداف سال جاری برشمرد.

سرهنگ اطمانی گفت : همراستا با برنامه های حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی جهت تحقق شعار سال محورهای سه گانه ارتقاء توان عملیاتی ، تولید امنیت و ایجاد محیطی امن در حوزه های استحفاظی تبیین و در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به جایگاه بنادر در سپهر اقتصادی کشور، لازمه سهولت در همه حوزهای صادرات، واردات، ترانزیت و نگهداری کالاها در پایانه های بندری را تامین نظم و امنیت دانست و تاکید کرد: نیروهای یگان حفاظت بنادر با بهره گیری از آموزش های روزآمد، انجام مانورهای ادواری، با چشمان همیشه بیدار و آراسته به لباس مقدس خدمت صیانت از اموال، کالاها و تاسیسات استراتژیک و راهبری وظیفه قانوی و مشی سازمانی خود می دانند .

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی صیانت از حقوق عامه و انفال را از دیگر وظایف این یگان برشمرد و خاطر نشان کرد: با استناد قانون جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در سواحل بنادر و رودخانه های قابل کشتیرانی دیگر مسئولیت هایی است که قانون گذار برعهده این یگان قرارداده است .

وی ادامه داد: با هماهنگی و هم افزایی که با دستگاه قضایی، اداره سواحل و حقوقی سازمان وجود دارد در سال گذشته اقدامات بسیار مطلوبی در این زمینه صورت گرفت که استمرار اجرای قانون و برخورد بدون مماشات و اغماض با افراد خاطی برای سال جاری  نیز در صورت احصا گزارشات  در دستور کار قراردارد .

این مقام نظامی به حضور مستمر نیروهای یگان حفاظت در اوج روزهای اپیدمی ویروس کرونا در همه حوزه ها اشاره ای داشت و گفت: در شرایطی که بخش های مختلف بر اساس برنامه با کمترین نیرو در محل کار حاضر می شدند، پرسنل یگان حفاظت بشکل ۲۴ ساعته با رعایت اقدامات بهداشتی و مراقبتی به انجام وظیفه پرداخته و در این مسیر دو نفر از نیروهای خدوم بدلیل ابتلا به این ویروس منحوس دعوت حق را لبیک  گفته و آسمانی شدند.

وی ایجاد انگیزه، اقدامات تشویقی  و فراهم نمودن  هرآنچه مورد نیاز برای پیشگیری همکاران یگان حفاظت از ابتلا به ویروس کووید -۱۹ بوده از سوی مسئولین سازمان بنادر و دریانوردی را قابل تقدیر دانست و نیروی یگان حفاظت را حافظ و پاسدار بین المال و نیروی مقتدر در مواجهه با افراد خاطی و هنجار شکنان دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز